Avrupa'dan gelen haberler olumlu. Kanıt mı arıyorsunuz.
44. ITB Berlin nam-ı diğer Uluslararası Turizm Borsası...
Dünyanın 109 ülkesinin turizm bakanları ülkelerine turist çekebilmek için büyük uğraş içinde.
Türkiye Berlin'de bu yıl kardeş ülke.
18 bin destinasyonun ve dünyadan 200 binin üzerinde turizm uzmanının katıldığı ITB'de Türkiye'nin yaptığı açılış seremonisinde binlerce yabancı davetli
'Türk şov'unu ayakta alkışladı.
Turizm Bakanı Ertuğrul Günay
"ITB Berlin'in konuk ülkesi Türkiye'den ve Avrupa'nın 2010 Kültür Başkenti İstanbul'dan sevgi ve selam getirdim" derken gözlerinden mutluluk okunuyordu.
"Başarının kahramanları bu salonda" diyerek Türk turizmcilere seslenen Günay'ın konuşmasında alkışı alan ise şu sözlerdi:
"Çevreye duyarlı turizm tesislerine
mavi çam sertifikası veriyoruz. Yeşil yıldız uygulamasını çok önemsiyoruz. Doğayı tüketen değil koruyan bir turizm anlayışını önemli sayıyoruz."
ITB'ye gelince; deyim yerindeyse can pazarı... Turist pazarlama adeta turist kapmaya dönüşmüş. Türkiye'ye en çok turist getiren turizm devi TUI'nin CEO'su Dr. Michael Frenzel uyarıyor: "
Müşteri ürkek, titrek bir geyik gibidir. Sürekli zıplar. Her yıl tercihi değişebilir. Mısır'da bir trend yakalanmıştı ama piyasanın o günkü taleplerine güvenerek fiyatları öyle abarttılar ki ertesi yıl eksiye düştüler.
Geyiği ürkütmeclisiniz yoksa kaçar."
Frenzel'in bize olumlu mesajları da var. Özetleyeyim:
- Dünyada otelciye çok büyük baskı var.
Kendini en rahat hissedebilecek ülke Türkiye.
- TUI kapasiteyi artırıyor. İngiltere pazarı çok iyi. İngilizler İspanya'ya giderdi bu kırıldı, Türkiye'ye ciddi akış var.
- Türkiye'de
yeni yapılan oteller çok davetkâr. Bu otelleri görenler başka yere gitmek istemiyor.
Kafamızda soru işareti yok.
Türkiye revaçta. 32 yıldır katıldığımız ITB Berlin'de en başarılı olduğumuz yıl 2010... Umarım hep böyle kalırız. Hatalar yapmayız, heyecanımızı kaybetmeyiz.
Unutmayalım; ortalık ürkek geyik kaynıyor...