Credit Suisse'in 'Yarının büyük markaları' sıralamasında Apple, Facebook, Amazon gibi 27 firmanın arasında gösterdiği tek Türk firması BİM, 2009'u yüzde 25 büyüme, yüzde 86 kâr artışı ve 5 milyar 323 milyon TL ciro ile kapattı. BİM İcra Kurulu Üyesi (COO) Galip Aykaç, 2010'da da benzer kar ve büyüme beklentisine sahip olduklarını söyledi. BİM CFO'su Haluk Dortluoğlu ise yapılan maliyet tasarrufları ve alım maliyetlerindeki düşüşlerin etkisiyle karlılığın arttığını, 2010'da kar marjını düşürüp verimliliği artırmak istediklerini ifade etti.
OLMADIĞIMIZ TOPLAM 6 İL KALDI
2010'da Türkiye'de 300, yurtdışında ilk girdikleri ülke Fas'ta da 40 mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Dortluoğlu, "Türkiye'de 130 milyon lira, Fas'ta 10 milyon lira olmak üzere toplam 140 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz. Türkiye'de sadece Tunceli, Bingöl, Muş, Bitlis, Siirt, Şırnak ve Hakkâri'de mağazalarımız yok. Batman'da mağaza yerini tuttuk, yakında açılacak. 1-2 yıl içinde Türkiye'nin her ilinde olacağız" dedi. Özel markalı ürün oranını yüzde 58.4'ten yüzde 60'ın üzerine çıkarmayı planladıklarını belirten Dortluoğlu, yaklaşık bin 500 kişilik ek istihdam sağlayacaklarını ifade etti.
NET KÂR MARJINDA DÜŞME OLUR
Dortluoğlu, 2010 yılı için ciroda yüzde 25 oranında, satış alanında yüzde 12'lik büyüme hedeflediklerini ifade ederek, şunları söyledi: "Her zaman karımızı da ciro oranında artırma hedefimiz var ama net kar marjında bu sene biraz düşme bekliyoruz. Bu, tamamen düşük fiyat politikasıyla ilişkili, bilinçli bir fiyat indiriminden kaynaklanan düşmedir. EBITDA kar marjı oranındaki hedefimiz yüzde 5. Geçen yıl yüzde 6 olarak gerçekleşti, 2010'da bu oranın yüzde 5, operasyonel faaliyet kar oranını da yüzde 4 olarak gerçekleşmesini hedefliyoruz. 2010 yılı kar hedefimiz 220-230 milyon lira olur." Bu yıl 1.5 milyon olan günlük BİM'e giren ziyaretçi sayısını 2010'da 2 milyonun üzerine çıkarmayı planladıkladıklarını belirten Dortluoğlu, "Bu şekilde katma değer de yaratıyoruz" dedi.