Bandırma ve Derince limanlarının özelleştirilmesinden gelecek 370 milyon dolar demiryolu ve karayolu yapımına gitmeyecek. Özelleştirme gelirlerinin ulaştırma, enerji ve GAP yatırımlarına doğrudan aktarılmasına son veriliyor. Bakanlar Kurulu'nda imzalandıktan sonra TBMM'ye gönderilen Mali Kural Yasa Tasarısı, IMF'nin yatırım kısıtlamalarından kurtulmak için yapılan düzenlemeleri kaldırıyor. 2008'de Özelleştirme Yasası'nda yapılan değişiklikle bazı özelleştirme gelirleri ulaştırma, enerji ve GAP yatırımlarına doğrudan aktarılmaya başlamıştı. Tasarı, 'özel gelir' adı altında altyapı yatırımları için ilgili bakanlıklara doğrudan aktarılan özelleştirme gelirlerini Maliye Bakanlığı kontrolüne veriyor.
LİMAN GELİRLERİ MALİYE'YE
Tasarıyla TCDD'nin 6 limanının satışından elde edilen gelirin karayolu ve demiryolu altyapı yatırımlarına aktarılmasını kaldırıyor. Bugüne kadar Mersin ve Samsun limanlarının özelleştirmesinden elde edilen 875 milyon dolarlık gelir karayolu ve demiryolu yatırımına aktarılmıştı. Tasarının yasalaşmasıyla, demiryolu ve karayolu yapımına harcanacak Derince ve Bandırma Limanları'nın özelleştirmesinden gelecek 370 milyon dolar Ulaştırma yerine Hazine'ye aktarılacak. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, düzenlemenin yatırımları etkilemeyeceğini bildirdi. Tasarıya göre, belediye bütçeleri Maliye'nin görüşü ve İçişleri Bakanlığı'nın onayı ile hazırlanacak. Belediyeler ve şirketlerinin iç borçlanmaları belediye meclislerinin onayıyla olacak. KİT'ler, Hazine'nin görüşünü alarak DPT Müsteşarlığı'nca hazırlanacak usul ve esaslar çerçevesinde stratejik planlarını hazırlayacak.