Altı
kez düzenlenen Yabancı Yatırım Konseyi toplantısının üçüne katılan ve bu süreçte Türkiye'nin yabancı yatırım konusunda gelişimini en iyi gözlemleyebilen isimlerden biri olan Alshaya Grup Başkanı Mohammed Alshaya Türkiye'nin yatırım çekmede sınıf atladığını belirtti. Alshaya "Şu anda bence Türkiye sadece kendi halkı için değil bölge için de önemli işler yaptı. Kuveyt'ten gelen birisi olarak söylüyorum. Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da stratejik bir lider haline geldi. Çok daha iyi bir ekonomi haline geldi ve hatta dünyada böyle bir konum aldı. Bu da yabancı yatırımların çekilmesini beraberinde getirdi. Türkiye yatırımda sınıf atladı" dedi. 2002'den bu yana Türkiye'de yatırımları bulunan ve aralarında Starbucks, Topshop, Evans, The Body Shop gibi 11 uluslararası markayı barındıran Alshaya, düzenlenen bu tarz toplantıların yatırım gelmesine yardımcı olduğunu belirtti. Alshaya, "Ben bu tür toplantıları çok faydalı buluyorum. Yabancı yatırımın önünü açacak adımlar atılıyor ve miktar da hızla büyüyor. Bu tür toplantılarda ayrıca bir de beyin fırtınası yapılmış olunuyor. Hükümet ile yatırımcı arasında bir diyalog olması önemli. Türkiye bölgesel bir güç merkezi haline geldi. Türkiye'nin uzun yıllardır sürdürdüğü dış yatırım çekme politikası başarılı oldu. Özellikle yabancı yatırımın alternatiflerinin olduğu bir zamanda... Bir çok alternatif yer var ama Türkiye bu alanda en çok yatırım çeken ülkelerden biri oldu" dedi.
ORTAKLIK RUHU OLMALI
Türkiye'de olanakların ve fırsatların çok olduğunu da dile getiren Alshaya, "Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de eskisi gibi finansal anlamda zorluklar yaşanıyor. Burada bir ortaklık ruhu ile hareket etmek lazım. Hükümet çok iyi işler yaptı ama yatırım çekmek için bence uzun vadede istikrarın korunması da önemli. Türkiye'nin kendine has zorlukları var ama mutluyum" dedi.