Çinli FAW'ın öyküsü aslında bizlere hiç de yabancı değil. Çin'in efsanevi lideri Mao'nun 1954'te kimsenin yaşamadığı ıssız bir bölge olan Changchun'u ziyaret etmesiyle başlıyor. Çin'de sosyalist devrimi yapan Mao, sanayi devrimi için yerli bir otomobil üretme fikrini hayata geçirmek için bu bölgeyi seçer. Kalanını FAW'ın Global Satış ve Pazarlama Direktörü Qingxi Zhao anlatıyor: "Liderimiz Mao, otomobil fabrikasının ıssız Changchun kentinde kurulmasını ister. 1953'te fabrikanın temelleri atılır. Fabrikanın ismi de FAW yani First Automotive Work olarak belirler. 1958'de ilk otomobil bantlardan çıkar. Mao, adını ise Jie- Fang koyar. Yani Türkçe'siyle Devrim." Changchun, 'Devrim'in etkisiyle 8 milyonluk bir kente dönüşür. FAW ise 2004'te 1 milyon adetlik sınırı aşan ilk Çinli marka olur ve geçen yılın rakamlarıyla 1 milyon 940 bin adede ulaşır. Grubun toplam cirosu 41.1 milyar dolara çıkar ve dünyanın en büyük 500 şirketi arasında 385'inci sıraya yükselir. 100 binden fazla çalışanı, 8 bin Ar-Ge çalışanı olan FAW'ın Toyota, Mazda'da dahil birçok markayla da ortak üretimi var.