İstanbul tarihinin en bereketli günlerini yaşıyor. Otellerdeki oda fiyatları 300 eurodan başlarken şu sıralar özellikle uluslararası markaların küresel bayi toplantıları da 2010 Kültür Başkenti olması nedeniyle İstanbul'a kaymış durumda. İstanbul'u pek çok kez ziyaret etmiş markaların yöneticileri, bayilerine jest yapmak ve dünya çapında servis kalitesiyle ün yapmış 2010 Kültür Başkenti olarak tüm dünyaya lanse edilen İstanbul'da ağırlamayı tercih ediyor. Bu markaların başında lüks devlerinden Guess geliyor. Geçtiğimiz haftalarda 100 farklı ülkeden 300'e yakın bayisini İstanbul'da ağırlayan markanın patronu Paul Marciano, "İstanbul harika bir şehir. Defalarca geldim bu şehre. Bu yıl İstanbul'un Kültür Başkenti olması nedeniyle dünya çapındaki bayilerimizi İstanbul'da ağırlamak istedik" dedi. Bayi toplantısını İstanbul'da yapan bir diğer firma da Hyundai oldu. Ay başında yaklaşık 40 elit bayisi için düzenlediği bayi toplantısı için 2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul'u tercih ettiklerini dile getiren Hyundai Assan Başkanı ve CEO'su Kwang-Heum Uma ve beraberindeki 90 kişilik bayi grubu tüm Avrupa ve Türkiye için i20 modelini üreten Hyundai Assan Fabrikası'nı da ziyaret etti.
Genel müdürler şehre geldi
Mitsubishi Heavy Industries Europe da genel müdürler toplantısını İstanbul'da yaptı. Firmanın Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki genel müdürleri iş planlarını İstanbul'da belirledi.
Emek harcayan bayi de görsün
İsviçreli saat firması Edox'un toplantı adresi İstanbul oldu. 80'li yıllardan beri İstanbul'a geldiğini ancak bu yıl İstanbul'un Kültür Başkenti olması nedeniyle 60 ülkeden 150'ye yakın bayisini İstanbul'da ağırlamayı tercih ettiklerini belirten CEO Viktor Strambini, "Bu şehir çok etkileyici. Markamız için emek harcayan bayilerimiz de bu şehri görsün istedim" dedi.