İngiliz pazarı bu yıl Türk turizmi için büyük umutlar vaat ediyor. Geçtiğimiz yıl sterlin ile euronun neredeyse eşitlenmesi nedeniyle tatillerinde Avrupa bölgesi dışına çıkmayı tercih eden 2.5 milyondan fazla İngiliz turist Türkiye'yi seçmişti. Bu yıl gelen rezervasyonlar ise aynı ilginin bu sene de devam edeceğini gösteriyor. Avrupa'nın en büyük tur operatörlerinden Thomas Cook'un Türkiye pazarına yönelik politikası da bunda önemli rol olacak. Thomas Cook'un geçtiğimiz hafta attığı Rusya'nın en büyük tur operatörü Intouristi satın alma atağının da Türkiye'ye yönelik izlediği politikada etkileri hissedilecek. Şirketin CEO'su Manny Fontenla-Novoa, Rus turistlerin tercihlerinde Türkiye ve Mısır'ın ilk sırada geldiğine dikkat çekerek İngiliz Telegraph gazetesine verdiği röportajda Türkiye'nin üç yıl gibi kısa bir sürede Yunanistan ve İspanya'yı geride bıraktığını, Türk otellerin diğer destinasyonlara göre daha yeni olmasının İngilizlerin tercihinde önemli rol oynadığını belirtiliyor. Fontenla-Novoa'nın bu açıklamasını İngiliz turistlerin Türk Lirası'na olan ilgisi kanıtlıyor. Thomas Cook'un tatilcilerin yaz rezervasyonlarını en uygun fiyata yapabilmeleri amacıyla uygulamaya koyduğu whatstherate.co.uk sitesinde İngilizlerin en çok takip ettiği para birimi ABD doları ve eurodan sonra Türk lirası oldu. Her beş İngilizden birinin tatil planı yaptığı ve bütçesini ayarladığı bugünlerde 5-8 Kasım'da Londra'da düzenlenen World Travel Market (WTM) sonuçları da bu yıl turizminde hissedilecek. TUROB yetkilileri İngiltere paket tur satışlarında Türkiye'nin rezervasyonlardan aldığı payın İspanya ve diğer rakip ülkelere göre 2011'de de artış göstereceğine dikkat çekiyor.