Karadenizli Ali ve Hakkı Soyyiğit'in 1950'lerde başlayan ticaretleri, üçüncü kuşakta 150 milyon lira cirolu bir şirkete dönüştü. 60 yıllık geçmişi olan firma üçüncü kuşak yönetimi ile yola devam ediyor. Soyyiğit Grup, toz içecekleri, yemek katkı ürünleri, sıvı yağları 90 ülkeye ihraç ediliyor ve bazı ülkelerde pazar lideri. Firmanın dikkat çeken yanı farklı pazarların ve ürünlerin peşinden koşması olarak öne çıkıyor.
KARİDES BULYON YAPTI
Gıdada çılgın projeleri kovalayan Soyyiğit Grup, bu sayede Afrika ve Ortadoğu'da bilinen markalar arasına girdi. 60 yıllık geçmişi olan firmanın son çılgınlığı ise karides bulyon üretmek oldu. Bugüne kadar et ve tavukla sınırlı olan bulyon pazarını ilk kez farklılaştıran firma, hedefi 12'den vurdu. Yeni ürününün pazar başarısı ise bulyona en yabancı bölge olan Afrika'dan geldi. Ürünün kullanımını bilmeyen bölge halkı, bulyonu tereyağı gibi ekmeğe sürüp yemeye başlayınca Soyyiğit firması bu ülkelere adeta bulyon yetiştiremez hale geldi. Soyyiğit Gıda Genel Müdürü Temel Soyyiğit, bu başarının kendilerini şaşırttığını söylüyor. Afrika pazarına olan satışların katlanarak artması üzerine bir araştırma yaptıklarını belirten Soyyiğit, "Gördük ki Afrikalılar bulyonu kahvaltıda terayağ gibi ekmeğe sürüp yemeye başlamış. Böyle olunca da ürünün kullanım alanı artmış. Şimdi bölgeye bulyon yetiştirmekte zorlanıyoruz" diyor. Öte yandan Soyyiğit, ürünün asıl hedef pazarı olan Uzakdoğu'da da önemli satış hacimleri yakaladığının altını çiziyor.
90 ÜLKEYE İHRACAT
Soyyiğit'in başarısı sadece bulyon ve Afrika pazarı ile sınırlı değil. Firma 'Kent Boringer' markası ile 15'e yakın farklı ürünü 90 ülkeye ihraç ediyor. Satışların önemli kısmı Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, Rusya, Balkanlar ve Afrika'ya yapılıyor. Azerbaycan'da Kent Boringer markalı bebek destek ürünleri 7 vitaminli pirinç unu, Kent Boringer kabartma tozları ve şekerli vanilin ile önemli bir payına sahip. Yine aynı şekilde Arnavutluk'ta Kent Boringer marka bulyonlarda pazar lideri. Trix markası ile toz içecek, puding ve corba da üretip satan Soyyiğit, bu alanda da iddialı bir pazar payına sahip.
MALTA LİGİNE SPONSOR OLDU
Kent Boringer yurtdışı ile sadece ihracat yapmakla kalmıyor, aynı zamanda 2010 yılında şampiyon olan Malta Basketbol Ligi'nin önemli ekiplerinden Siggiewi Smina takımının da ana sponsor oldu. Bu sayede Malta pazarının kapılarını sonuna kadar açan firma bir çıok ürününü burada rahatlıkla satabilir hale geldi.
2011 YATIRIM YILI
SOYYİĞİT Gıda Genel Müdürü Temel Soyyiğit, gıda sektöründe mısırözü, ayçiçeği, fındık, kanola, soya ve zeytinyağı üretimlerinin ön plana çıkacağını belirtiyor. 2011 yılına yatırımla gireceğini ifade eden Soyyiğit, "Günlük 250 ton rafine yağ üretecek son sistem teknoloji için Tekirdağ'daki yağ fabrikamızın fizibilite çalışmalarını tamamladık ve bu yatırıma 2011 yılında start vereceğiz" diyor.
300 KİŞİYE İSTİHDAM
SON dönemde Tekirdağ'daki fabrikalarına çok önemli yatırımlar yaptıklarını aktaran Soyyiğit, "Gelişim, yenilik, kalite politikamız iç ve dış pazar hedeflerimiz doğrultusunda son dönemde yatırımlarımızı sürekli artırdık. Fabrikada yeni sisteme geçtik, kapasitemizi artırdık, tesislerimizi son teknolojiye göre modernize ettik. Şu an aylık 5 bin ton yağ üretiyoruz. Aynı zamanda markalarımıza büyük, ciddi yatırımlar yapıyoruz. Aysan markamız Karadeniz ve Marmara Bölgesi'nde çok güçlü. Bundan sonraki hedefimiz Türkiye genelinde bilinir ve vazgeçilmez bir isim olma yönünde" diye konuşuyor. İki fabrikada toplam 300 kişiden fazla kişiye iş imkanı sağladıklarını belirten Soyyiğit, kendi markalarıyla sektörde yer almalarının yanı sıra özel üretimler yaparak zincir marketlerin oluşturduğu markalara destek verdiklerini de sözlerine ekliyor.