Türk
halkı bahardan kalma havalarla güneşli günler geçirirken perakendeci elde kalan kışlık ürünleri nasıl satacağını düşünerek ecel terleri döktü. Özellikle kışlık kaban, mont, yünlü kıyafet satan markalar geç gelen soğuklarla, sezon satışları için 45 gün kaybedince çareyi erken indirimde gördü. Kışlık ürünlerden çok her mevsim giyilebilecek ürünler satan markalar da yılbaşı indirimlerine girince alışveriş merkezleri (AVM) indirim panayırı görüntüsüne büründü.
PROMOSYON YARIŞI
Kendi yaptıkları indirimler dışında bir yandan bankaların kartları bir yandan da hediye çekleriyle kaybettikleri ciroyu kazanmaya çalışan markalar yılın son ayı için satış yarışına girdi. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, pek çok kalın dış giyim satışı yapan markanın erken indirime girmek zorunda kaldığını söyledi. Güner, "Department Store olduğumuz için bizde pek çok marka bir arada satış yapıyor. Biz de kaybedilen satışlara destek vermek için 100 liralık alışverişlere 50 liralık indirim çeki kampanyası düzenledik" dedi. Hatemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, "Yılbaşı ve sezon indirimleri çakıştı. Kışlıklar elde kaldığı için de promosyonlu satışlara yüklendik" dedi. Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem ise, "Fiyattan taviz vererek kaybettiğimiz 45 günü toparlamaya çalışıyoruz" diye konuştu.
Tam alışveriş dönemi
Jaklin Güner -
YKM Kasım ayında satılması gereken kışlık ürünler havaların geç soğumasıyla aralık ayında satılmaya başlandı. Erken sezon indirimleri kaçınılmaz oldu. Ama müşteri tarafından bakıldığından bir tarafta Yılbaşı diğer tarafta sezon indirimleri yapılıyor. Tam alışveriş yapılacak dönem diyebiliriz.
Promosyon yaptık
Hatem Saykı -
Hatemoğlu Geç kış döneminden dolayı dış giyimde ciddi bir düşüş var. Sezon satışı cirolara yansımadı bile. Kışlık ürünler satılmadığı için erken indirimlere gidildi. Biz bir yandan yüzde 30-40 indirime girerken bir yandan da "kaban alana şemsiye bedava" gibi promosyon çalışmalarıyla satışları artırmaya çalışıyoruz.
İndirim % 70'i gördü
Hilal Suerdem -
Kiğılı Havalar işi karıştırdı. Kalın kışlık ürünler satış beklentimizin çok altında seyretti. Zaman daralınca da erken indirimlere gitmek zorunda kaldık. 45 gün kaybettik. Yılbaşı indirimleriyle de birleşince mağazada indirimler yüzde 60+10'u görüyor.