Dünyayı kasıp kavuran ekonomik krizin etkisini gösterdiği 2008-2009 yıllarını fazla borca girmeden ve harcamayı keserek geçiren Türk halkı 2010 yılı itibariyle ekonomideki iyileşmelerden de moral bulup kış uykusundan uyandı. Yılbaşı kutlama heyecanının sardığı aralık ayına geçen yılın aynı dönemine göre satışları katlayarak giren perakende sektörü, artan satışların yılbaşını takip eden Sevgililer Günü satışları için de yüksek ciro umudu yarattığı görüşünde.
TÜRK HALKI SOKAĞA ÇIKTI
Kırmızı iç çamaşırı giymenin ve hediye etmenin geleneksel hale geldiği yılbaşında kar tanesi figürlü takılar, kahve fincanları, kalplı çoraplar, tişörtler, parlak çoraplar vitrinlerde ışıl ışıl ve rengarenk bir görüntü sergilerken markalar da geç ısınan havalara rağmen artan satışlar ve bu satışların desteklediği Sevgililer Günü ile ilgili de çoktan planlar yapmaya başladı. Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu, Türk halkının artık sokağa çıkmaya başladığını ve para harcamaktan korkmadığını belirtiyor. İlle de evde oturanlar da internet satışlarını tavan yaptırmış durumda. İnternetten satış firması Markafoni'nin Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, "Bir yıl önceye göre aralık ayı satışları yüzde 80 oranında arttı" diyor. Satışlar tahmin edildiğinin aksine küçük parçalar olsa da ucuz ürünler de değil. İtaliana marka çoraplaın üreticisi Tekstüre'nin CEO'su Kenan Koç, "Özellikle ince çorap satışları arttı. Daha lüks, şık, parlak ve daha pahalı ürünlerin satışları artıyor. Geçen yıla göre özellikle bu kategoride yüzde 30'luk bir artış yakaladık" diyor. Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş ise, "Satışlarımızda yüzde 40 oranında geçen yıla göre artış var. Bu Sevgililer Günü iyi geçecek demektir" diye konuşuyor.