DÜNYA modasının kalbinin attığı Paris'te 8- 10 Şubat tarihleri arasında düzenlenen Premier Vision fuarına bu yıl 668 firma katıldı. Üç günde 18 bin ziyaretçi beklenen fuarda, Türkiyeli tekstilciler 2 bin 500 metrekarelik alanda boy gösterdi. Altınyıldız, Yünsa, Sanko, Palateks, Kipaş ve Bahariye Mensucat gibi Türk markalarının standlarına Avrupalı tasarımcılar ve Uzakdoğulu işadamları yoğun ilgi gösterdi. Türkiye'de tekstil sektörünün son 4-5 yılda ciddi bir sınavdan geçtiğini belirten İTHİB Başkanı Gülle, "Bu dönemde adeta sırat köprüsünden, sabır dergâhından geçtik. 2011 yılı sektörün itibarının iade edildiği yıl olacak. Bu fuarda da yüzümüzü güldüren anlaşmalara imza attık" dedi. Geçen iki yılda sektörün hayal bile edemeyeceği gelişmelerin yaşandığına dikkat çeken Gülle, "Hammadde fiyatları 3 kat arttı, ihracat ikiye katlandı, dolar kuru sonunda istediğimiz noktaya geldi. Bu sayede 2011'in altı aylık siparişini ilk ayda satabildik. Tekstil ihracatının bu yıl yüzde 30 büyüyerek 8 milyar dolara ulaşmasını öngörüyoruz" dedi.