Londra'da
bu yıl Soysal Danışmanlık tarafından ilki gerçekleştirilen Londra Perakende Konferansı'na Türkiye'nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan ülkeler damga vurdu. İngiltere ve paralelindeki Avrupa ülkelerinin mücadele ettiği ekonomik kriz ve düşen tüketime karşın gelişmekte olan ülkelerdeki potansiyele dikkat çeken ve bir liste hazırlayan Deloitte'un Global Ekonomiler Direktörü Ira Kalish, "İlk 10 ülke arasında Türkiye de var. Nasıl ki iç karışıklık ve çatışma yaşayan Mısır'ı 'yatırım yapılabilir ve cazip ülkeler' arasından çıkarmıyorsam, bugün Türkiye'de benzer bir durum ortaya çıksa Türkiye'yi de listeden çıkarmam" dedi. Kalish, gelişmekte olan ülkelerin parlayan 10 ülkesini de şöyle sıraladı: Brezilya, Kolombiya, Mısır, Türkiye, Endonezya, Meksika, Rusya, Güney Afrika, Vietnam, Hindistan.
'TÜRKİYE PAZARINA GİRMELİYİZ'
Dünya çapında 7 ülkede 137 mağazaya ulaşan hazır giyim firması Urban Outfitters ile 160 mağazalı Anthropology'nin CEO'su Glen T. Senk, Türkiye'yi 'yatırım yapılacaklar' listesine aldıklarını, uzun vadede mutlaka Türkiye'de de olacaklarını söyledi. Senk, "Türkiye bizim de dikkatimizi çekiyor. Gelecekte gireceğimiz pazarlar arasında. Ama her şeyimiz hazır olduğunda bu pazara girmek istiyoruz" dedi. Senk, önümüzdeki İstanbul Fashion Week defilelerini izlemeye geleceğini, bu defilelerde tasarımcıları izleyip beğendiği tasarımcılarla görüşeceğini söyledi. Konferansa katılan Ofis malzemeleri sektörünün en büyük oyuncularından Officemax'in Başkan Yardımcısı Bob Tacker ise Türkiye'yi 'Ölmeden önce görülmesi gereken 10 ülke' arasında gösterdi.
3-4 Türk şirketi global marka yaratacak
IRA
Kalish, "Önümüzdeki 5-10 yıl içinde en az 3-4 Türk markasının global birer markaya dönüştüğünü göreceğiz. Türkiye aynı zamanda Ortadoğulu ve Uzakdoğulu şirketlerin batı Avrupa pazarına giriş için kullanabilecekleri önemli bir basamak. Tüm bunları birarada sunan kaç ülke sayabilirsiniz bu coğrafyada?" diye konuştu.