Pek çok marka bugüne kadar Bebek, Nişantaşı, Beylerbeyi, Yeniköy gibi muhitlerde oturan ve paralarını ağırlıklı olarak lüks markalara harcayan gelir grubunu hedefleyip ona göre marka pozisyonlandırması yapmıştı. Bu hedef kitle zaten ailesinden gelen soyadının da verdiği güçle büyümesini sürdürürken harcamasını da o düzeyde yukarı taşımıştı. Ancak son 3-4 yıldır trend kamuoyunda 'yeni elitler' diye bilinen muhafazakar ailelerin yeni nesil gençleri. Öyle ki ev gereçleri markası Esse, Hollandalı bir danışmanlık firmasına yaptırdığı araştırmayla asıl harcama potansiyelinin muhafazakar kesimde olduğu sonucuna varıp strateji değiştiriyor.
TÜRKİYE'Yİ ANLAMA AÇILIMI
Esse'nin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, araştırmayı özellikle önyargılardan arınmış olduğu için yabancı bir firmaya yaptırdıklarını çıkan sonuçların kendilerini şaşırttığını söyledi. "Böyle bir trend vardı ama bu kadar ön plana çıktığını düşünmemiştik. Özellikle harcama potansiyeli yüksek muhafazakar gençlere yönelik stratejiler belirleyeceğiz. Bu bizim için Türkiye'nin gerçeklerini anlama açılımı oldu" diyen Şeftali, buna paralel olarak Nişantaşı- Yeniköy hattı diye nitelendirdiği ve düşme trendi gösteren sosyeteden oluşan müşteri kitlesini koruyup yeni elitleri kazanmanın peşine düştü.
GELECEK YENİ ELİTLERDE
İşe ilk olarak muhafazakar kesimin ağırlıklı olarak ikamet ettiği Bayrampaşa, Merter, Zeytinburnu, Ataköy, Florya gibi semtlerdeki cadde ve alışveriş merkezlerinde mağaza açarak başlayacaklarını dile geitren Şeftali, "Özellikle Esse Container mağazalarımızı bu strateji için şekillendireceğiz. Yeni mağazalarımızı muhafazakar kesimin bulunduğu semtlerde açacağız. Müşteri alışveriş sepetiyle mağazadan hızlıca istediği ihtiyaç ürünlerini alacak" diye konuştu. Şeftali, "Esse Nişantaşı-Yeniköy hattındaki üst gelir grubu için doğmuş bir marka ama şimdi muhafazakar kesimin çocuklarıyla ayakta kalacak" dedi.
SET HALİNDE ALIYORLAR
Muhafazakâr
gençlerin geleneklerine bağlı kaldıkları için ev gezmelerini ve evde yemek yeme alışkanlıklarına devam ettiklerini ifade eden Şeftali, "Yani bu kesim hala yemek takımlarına, fazla parçalı setlere para harcama potansiyeli olan grup. Bu, satış potansiyeli anlamına geliyor. Şehirli modern kesim tek parça satın alıyor. Hacimli satışın adresi muhafazakar kesim" dedi. Ramazan ayı içinde çok iddialı kampanyalara hazırlandıklarını dile getiren Şeftali, "Hiçbir Ramazan'a bu kadar hazırlanmamıştım. Strateji değişikliğinin başarısını ilk Ramazan'daki satışlarda göreceğiz" dedi. Şeftali Ramazan'da en çok çaydanlık, çy makineleri, semaver ve çay bardaklarından oluşan çay grubunun satıldığını ifade etti.
"Yüzüm Avrupa'ya dönük"
Perakende sektöründeki markaların yaptığı gibi Ortadoğu ve komşu ülkelerde müyümek yerine yüzünü Avrupa'ya döndüğünü dile getiren Semih Şeftali, özellikle merkez konumundaki şehirlerde olmak istediklerini özellikle Londra'da yer baktıklarını ifade etti. Ortaklıklara açık olduklarını da dile getiren Şeftali, "Hatta Esse Container'larda isteğim konsepti yapabileceğini taahhüt eden firmalar olursa heme işbirliği yapabilirim" diye konuştu.