Marketler birbirini kolluyor
Ramazanda pek çok ulusal ve uluslararası market de birbirinin fiyatlarını baz alıyor. Müşteri hem fiyat hem de kalite odaklı olunca firmalar da markalarını bu duruma göre konumlandırıyor. Organize perakendede fiyat kontrolünü sağlayan ise rekabet. Markette bizi, not alırken gören çalışan, "Hangi markettensiniz" diye soruyor. Öyle ki her gün marketler gizli müşterilerle rakip marketin fiyatını kontrol ettirip kendi fiyatlarını yeniden gözden geçiriyor.
Bu resmen vicdansızlık
TÜM Bostan Sebze Meyve Komisyoncu ve Tüccarları Federasyonu Başkanı Burhan Er, "Bizden 1 liraya çıkan sivri biberin pazarda 3-4 liraya satılmasına inanamıyorum. Resmen vicdansızlık, bu duruma mutlaka müdahale gerekiyor" dedi. Eskiden belediye ve hal yasaları sayesinde halden çıkan ürüne sadece yüzde 30 fiyat artışı yapılabildiğinin altını çizen Er, "Serbest piyasa ekonomisi var diye herkes kafasına göre ürüne fiyat biçiyor. Ramazan dönemi diye insanlar da fiyatlara ses çıkarmayıp satın alıyor. Bu resmen fırsatçılık" diyor.
Fiyatları artırmadık
PERAKENDECİLER Federasyonu Başkanı Selamet Aygün ise zam yapılmadığı konusunda ısrarlı. Pek çok ürün kaleminde indirime dahi gittiklerini dile getiren Aygün, "Zam yapmayacağınıza dair açıklamanız tüm üyelerinizi bağlıyor mu" sorusuna ise "Hayır, bizimkisi sadece öneri" yanıtını veriyor. Zaten pek çok yerel markette de fiyat artışları gözle görülür nitelikte. Öyle ki çevresinde indirim ya da süpermarket olmayan pek çok market fiyatlarını yükseltmekte daha özgür davranmış gözüküyor.