MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının 83'ü bayramı evde geçirecek ve akrabalarını ziyaret edecek.
Ramazan Bayramı için ortalama 515 lira bütçe ayrıldı, Harcamalarının yüzde 38'i kredi kartı ile yapılacak.
MasterCard tarafından yaptırılan ve Yöntem Araştırma şirketince gerçekleştirilen MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının 83'ü bayramı evde geçirecek ve akrabalarını ziyaret edecek. Yüzde 66'lık kesim Ramazan Bayramı için herhangi bir bütçe ayırmazken, bütçe ayıracak olanların belirlediği ortalama rakam ise 515 lira oldu. Bu rakam 2010 yılı Ramazan Bayramında 456 lira
olmuştu.
Ramazan ayı boyunca yapılan harcamaları da ölçümleyen MasterIndex Araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 36'sının Ramazan ayında harcamaları arttı. Artış en fazla süpermarket ve bakkal harcamalarında görüldü.
MasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 83'ü Ramazan Bayramını evde geçirecek ve akraba ziyaretinde bulunacak. Katılımcıların yüzde 14'ü bayramda tatile çıkacaklarını ifade ederken, yüzde 3'lük kesim önce akraba ziyaretinde bulunup, ardından tatile gideceklerini ifade ediyor. Yüzde 1 ise önce tatile çıkıp ardından akraba ziyaretinde bulunacak.
Yanıtlar bölgesel bazda incelendiğinde en fazla tatile çıkacağım yanıtının yüzde 20 ile Marmara Bölgesi ve yüzde 19 ile Ege Bölgesi halkından geldiği görülüyor.
Araştırmaya göre halkın yüzde 66'sı Ramazan Bayramı için herhangi bir bütçe ayırmıyor. Kalan yüzde 34'lük kesim ise ortalama 515 liralık bütçe ayırdığını ifade ediyor. Bu oran yüksek gelir seviyesinde 600 liraya çıkarken, düşük gelir gruplarında 302 liraya geriliyor. Ramazan Bayramı için ayrılan bütçeye yaşlara göre bakıldığında, 30–44 yaş grubundakilerin ortalama 580 lira ile bayram için en fazla bütçe ayıran kesim olduğu görülüyor.
Bayram bütçeleri bölgesel bazda incelendiğinde de Ege Bölgesinde yaşayan halkın ortalama 724 lira ile en fazla bütçe ayıran, Güney Doğu Anadolu halkının ise 390 lira ile en az bütçe ayıran kesim olduğu dikkat çekiyor.