Afrika kıtasına Güney Afrika merkezli Defy'ı satın alan Arçelik şimdi de rotayı Avustralya'ya çevirdi. Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, "Güney Afrika'da Defy'ı aldıktan sonra şimdi radarımızda Güneydoğu Asya ve Avustralya pazarları var. Yeni pazarlarda olmanın doğru modeli neyse onun peşinde oluruz. Üretim de olabilir, tesis satın alma da olabilir. Satın alma gibi bir fırsat yoksa da stratejik ortaklıklar, kendimizin şirket açması gibi operasyonlar yapabiliriz" dedi. Avustralya kıtası için ilk adımı ise Arçelik geçen ay attı. Önce Yeni Zelanda merkezli bölgenin en büyük beyaz eşya üreticisi Fisher & Paykel'in önde gelen bir ismini kadrosuna kattı. Fisher & Paykel'in Amerika Kıtası Başkanı Mike Goadby' ı Avustralya kıtasındaki operasyonun başına geçirdi. Arçelik daha önce de Fisher&Paykel'i satın almak istemiş ancak anlaşma sağlanamamııştı.
'100 ülkede varız'
2011'in ilk yarısında Beko'nun Batı Avrupa'da pazar payını en çok artıran marka olduğunu kaydeden Karabük, "Uluslararası satışlarımızın en büyük kısmını Beko ile gerçekleştiriyoruz. 100'den fazla ülkede faaliyetimiz var. Dünyanın her yerine Beko markasını götüreceğiz" diye konuştu. Karabük, Arçelik'in 2010'da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51'inin uluslararası pazardan sağlandığını söyledi.
"Avrupa'da ilk üçteyiz"
Grup, IFA'ya Grundig ve Beko markalarıyla katılarak yeni ürünlerini tanıttı. Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük 1.200 metrekarelik stantta 100 çeşit yemek tarifi veren ankastre fırından hayvan tüylerini temizleyen çamaşır makinalarına, dünyanın ,en az su harcayan bulaşık makinasına kadar yeni ürünlerini sergilediklerini belirtti.. Karabük, fuara damgasını vuran Beko'nun pazar payına göre Avrupa'nın en büyük üçüncü markası olduğunu söyledi.