Küresel krizin merkezi olarak ABD'de Kara Cuma olarak adlandırılan ve mağazaların büyük indirimler yaptığı Şükran Günü'nden sonraki ilk cuma, tüketicilerin morallerini yükseltmesi bakımından da etkili oldu. Çünkü büyük indirimlerin yapıldığı cuma adeta alışveriş çılgınlığına dönüştü. Birçok mağaza kasalardaki uzun kuyruklar nedeniyle sabahın ilk saatlerine kadar kapanmadı. ABD'de kutlanan Şükran Günü'nün hemen ardından başlayan ve yılbaşına kadar süren alışveriş sezonunun ilk günü 'Black Friday - Kara Cuma', adeta alışveriş çılgınlığına dönüştü. Ülkede çoğu mağazanın büyük indirimler yaptığı "Kara Cuma" nedeniyle Amerikalılar alışveriş merkezlerine akın etti. Yılbaşına kadar yaklaşık 152 milyon kişinin alışveriş yapması bekleniyor. Soğuk hava şartlarını göz önüne alarak, sokaklarda oluşacak uzun kuyrukları engellemek amacıyla perşembe günü geç saatlere kadar çalışma kararı alan bazı mağazalarda sabahın ilk saatlerine kadar da yoğun hareketlilik yaşandı. Yerel saatle 02.00'ye kadar açık olacağı açıklanan birçok mağaza kasalardaki kuyruklar nedeniyle sabahın ilk saatlerine kadar çalışmak zorunda kaldı.
IPHONE DA ÇILGINLIĞA KATILDI
"Black
Friday" alışveriş çılgınlığı iPhone'a kadar uzandı. iPhone, alışveriş yapmak isteyen kullanıcıları için indirimlerin yapıldığı alışveriş merkezlerini gösteren özel bir uygulama başlattı. 'Black Friday' indirimleri internet ortamına da yansıdı.
YAĞMUR DA DURDURAMADI
Firmaların kapılarını sabahın erken saatlerinde açacağını duyurması, hatta Best Buy, Walmart ve Macy's'in özel indirimlerini saat 05.00-11.00 arasında yapacağını açıklaması üzerine Amerikalılar, bir önceki gün akşam saatlerinden itibaren mağazaların önünde toplanmaya başladı. Yanlarına piknik sandalyesi, dizüstü bilgisayar hatta yatak ve çadır alan Amerikalılar, mağazaya ilk girenlerden olmak ve istediği ürünü bitmeden almak için yarıştı. Sağanak yağışa ve soğuğa rağmen mağazaların önünden ayrılmayan alışveriş tutkunları, vakitlerini çadırlarında kağıt oynayarak, müzik dinleyerek ve sohbet ederek geçirmeye çalıştı.