Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi birbirinden ilginç konukları ağırladı. SABAH'ın da sponsor olduğu zirvede, Türkiye'de ev kadınları ve gençlerin yarısının 3G abonesi olduğu ve online nüfusun yüzde 20'sinin internetten alışveriş yaptığının altı çizildi. Zirvede konuşan The Independent gazetesi editörlerinden, finans uzmanı Hamish McRae Türkiye'nin ekonomisiyle dikkat çektiğini vurguladı. McRae, Türkiye'nin 2030 yılından itibaren dünyanın en büyük 12 ekonomisinden biri olacağını ve ekonomik anlamda Türkiye'nin genç nüfusuyla parmak ısırtan bir ülke olduğunu söyledi.
LOKASYON SERVİSLERİ ÖNEMLİ
Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Guy Kawasaki ve online pazarlama dehası Gary Vaynerchuk gibi isimler "Etkileşim Ekonomisinde Pazarlama" kavramını tartıştı. Bir diğer konuşmacı Google Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Tüketici Pazarlama Sorumlusu Obi Felten ise etkileşim ekonomisine Google'ın nasıl baktığını katılımcılarla paylaştı. Obi Felten sosyal, yerel ve mobil kavramlarının birbirleriyle yakınlaşarak yeni dönemin çekirdeğini oluşturduğunu söyledi. Haritalar başta olmak üzere Google servislerinin Van depreminden zarar görenlere yardımcı olan yönlerinden bahseden Felten, mobil cihazların artık süper bilgisayarlar olarak konumlandığını söyledi.
BANKALARA GÜVEN KRİZDE AZALDI
Konuşmacılardan
Bank 2.0 adlı çok satan kitabıyla da tanınan, finans danışmanı Brett King ise etkileşim ekonomisinin tüm sektörlerde olduğu gibi bankacılığın da kuralını değiştirdiğini söyledi. King, eski dönemlere oranla bankalara olan güvenin azaldığına dikkat çekti. Başta Wall Street işgali olmak üzere bankalara tepkiler olduğunu ifade eden King, özellikle YouTube'da bankacılıkla ilgili aramalarda bankaların genellikle kriz, komplo teorileri ve kitlesel işgallerle birlikte anıldığını, bunun da pazarlama faaliyetlerine olumsuz etki yaptığını kaydetti.