Teknoloji
perakendecileri 2011'deTürkiye'de büyüme rekoru kırdı. Electro World Türkiye, yılın 9 ayında yüzde 26.6 büyüme rakamı elde ederek, en hızlı büyüyen ülke oldu. Türkiye'nin bu büyümeyle aralarında Norveç, İsveç, Danimarka gibi ülkelerin bulunduğu Kuzey ülkelerini 5'e katladığını ifade eden Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, "Mağazalarımızın satış performansını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artırdık. Bu sonuçlar, Dixons Retail içerisindeki en yüksek büyüme rakamları oldu. Türkiye'nin Dixons Retail içinde gösterdiği büyüme, ülkemizin daha stratejik konuma gelmesi ve yatırımların arttırılmasını beraberinde getiriyor" dedi. Türkiye'de 16.6 milyar TL'lik değere ulaşan tüketici elektroniği pazarındaki paylarını artırmayı hedeflediklerini söyleyen Özbek, 4 yılda 14 ilde 25 mağazaya ulaştıklarını 2012 sonuna kadar mağaza sayısını 45'e çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. Özbek, 81 ilden bin 500 franchise başvurusu aldıklarını açıkladı.
SEKTÖR 20 MİLYAR LİRAYI GEÇER
ÖZBEK, "Pazar, sadece üçüncü çeyrekte 2010'un aynı dönemine göre yüzde 29 büyümeyle 6.1 milyar TL'yi buldu. Yılsonu itibariyle pazarın 20 milyar TL'nin üzerinde kapanmasını bekliyoruz. Sektör ilk kez 20 milyar TL'nin üzerine çıkacak" diye konuştu.
'TEK LİMİT OLUMSUZ ETKİLER'
ÖZBEK, 2012 Nisan'dan önce online satışa başlayacaklarını söyleyen Özbek , kredi kartlarına limit sınırlamasına ilişkin düzenlemenin netleşmesi gerektiğini belirtti. Özbek, "Tek limite geçilir ve limit de düşürülürse bizi olumsuz etkiler. Bu risk tüm perakendeciler için geçerli. Biz bir bankayla anlaştık. Ocak'ta bazı mağazalarımızda tüketici finansmanı modeliyle ürün satmaya başlayacağız. Tüketici bizimle muhatap olacak. 18, 24 ve 36 ay vadeler yapacağız. İlk etapta 100 liranın altına düşmeyi düşünmüyoruz" dedi
.