Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği (DETGİS) Yönetim Kurulu Başkanı İsa Dal, faiz lobisinin, ekonomik kriz söylentileriyle ülkeleri, uyguladığı senaryonun bir parçası haline getirmeye çalıştığını belirtti. Dal, yaptığı açıklamada, faiz lobisinin, ABD'de başlayan global uygulamaya Avrupa'yı da dahil etmeye çalıştığını belirtti. Türkiye'de de bu senaryoyu yerleştirmek amacıyla somut ve soyut adımların atıldığını iddia eden Dal, "Faiz lobisi, ekonomik kriz söylentileriyle ülkeleri, uyguladığı senaryonun bir parçası haline getirmeye çalışıyor" dedi. Ekonomik kriz öncesi ve kriz esnasında, rasyonel yönetim kabiliyeti gösteren şirketlerin, bu dönemleri fırsata dönüştürdüklerini dile getiren Dal, şunları kaydetti: "Ekonomik krizin kapıda olduğunu söylemek yerine, genel iş yaşamında daha uzun vadeli ortalamalara bakmak gerekir. Kriz gelir geçer ve 10 yıllık dönem için 2-3 kriz yaşayabilirsiniz. Bu krizleri nasıl atlattığınız ve bu 10 yıl içinde kaybettikleriniz ve kazandıklarınızdan çıkan sonuç, sizin krizleri nasıl iyi yönettiğinize bağlıdır." Dal, kriz öncesi ürün geliştiren, müşterilerini daha sık arayıp soran ve ziyaret eden, kendini yenileyen ve personelini motive edebilen şirketlerin, rakiplerine göre önemli avantajlar sağlayacaklarını söyledi.