Dünyanın önde gelen temizlik, bakım ürünleri markalarını bünyesinde barındıran Procter and Gamble (P&G) sporcu annelerine yönelik bir kampanya hazırladı. Avusturya'nın Innsbruck kentinde düzenlenen Gençlik Kış Olimpiyatları'nın açılışında açıklanan yeni kampanyanın adı "Teşekkürler Anne!" Kampanyanın odağına, olimpiyatlara katılan sporcuların hep arkalarında kalan ancak onlara en önemli desteği sağlayan anneler konulmuş. Bu yolla hiçbir spor malzemesi üretmeyen P&G, 2010-2020 arasında olimpiyatların ana sponsoru olarak ailelere ulaşacak. Kampanyayla P&G, dünyada ülkelerini temsil eden sporcu gençlerin annelerini ilk etapta 27 Temmuz-12 Ağustos'ta düzenlenecek 2012 Londra Olimpiyatları'na götürerek yol, konaklama gibi masraflarına destek olacak. Böylece sporcu anneleri, çocuklarını televizyondan değil stadyumdan canlı seyredecek. P&G, yıllardır markalarının arkasında kalan adını bu kampanyayla daha ön plana çıkarmayı da amaçlıyor.
BU BİR İŞ MODELİ
P&G Global Pazarlama ve Marka Yönetim Başkanı Marc Pritchard, ilk etapta 'Teşekkürler Anne' kampanyası için 5 milyon dolarlık bir 'başlangıç' bütçesi olacağını açıkladı. Pritchard, bunun bir sosyal sorumluluk değil bir iş modeli/projesi olduğunu sözlerine ekledi. Pritchard'ın açıkladığı bilgilere göre, annelerin yanı sıra kaynağın bir kısmı gençlik sporlarına bağış olarak aktarılacak, dünyada 150 genç sporcuya P&G markalarıyla sponsor olacak.
Öncelik, imkânları kısıtlı annelerin
P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, "Tüm sporcu annelerini Londra Olimpiyatları'na getirebilir miyiz bilemiyorum. Kış Olimpiyatları için bir anneyi ikna edebildik. Kendi şartlarıyla gelemeyecek, imkânları kısıtlı olan anneleri götürmek istiyoruz" diye konuştu.