5 günlük hava durumu
29 Ocak 2012 Pazar

Yabancı uyruklu çalışanlar dikkat!

  • yeni haber
  • ANKA
  • Giriş Saati: 29.01.2012  12:19
    Güncelleme : 29.01.2012  12:21

Türkiye'de çoğu ev işlerinde kaçak olarak çalışan yabancı uyruklu işçilerin "kaçak" çalışmalarını önleyecek tedbirler, 1 Şubat'tan itibaren yürürlüğe girecek. Bundan böyle çalışma izni almayan yabancı uyruklu çalışan sınırdışı edilecek.

Avrupa Birliği'ne uyum çerçevesinde düzenlenen "Yabancıların Türkiye'de İkamet ve Seyahatleri Hakkında Kanun" 1 Şubat tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Kanun ile ev işlerinde çalışan yabancı uyruklu çocuk bakıcıları ile hizmetçilerin kayıt altına alınmaları amaçlanıyor.

1 Şubat Çarşamba gününden itibaren yürürlüğe girecek olan Kanun kapsamında Türkiye'de turist olarak bulunan yabancıların bir defalık kalış süresi 180 gün içinde 90 günle sınırlandırılıyor. Ayrıca yabancı turistler, kendi ülkesine gittiğinde ancak üç ay geçtikten sonra Türkiye'ye dönüş yapabilecek ve tabii bu yüzden Türkiye'deki işini kaybedecek. Eskiden ise yabancı turistler birkaç günlüğüne ülkesine gidip Türkiye'deki işine geri dönebiliyordu.

TÜRKİYE'DE ÇOCUK BAKIMI VE EV HİZMETLERİ YABANCILARA EMANET

Söz konusu Kanun, büyük oranda Türkiye'de çalışan yabancı uyruklu çocuk bakıcıları ile hizmetçileri ilgilendiriyor. Türkiye'de ev işlerinde ve çocuk bakımında iş arayan Türk, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) kayıtlarına göre bulunmadığından bu işi yapmak için yurtdışından Türkiye'ye yoğun işçi transferi oluyor. Bu kapsamda, Moldova, Romanya, Ukrayna, Rusya ve Ermenistan gibi ülkelerden gelen yabancı kadın turistler Türkiye'de bu işle uğraşıyor.

Bu bakıcıların ve hizmetçilerin çoğu Türkiye'de turist vizesi ile bulunuyor. Pek çoğu da vize süresi dolmuş kaçaklardan oluşan bu kişiler güvenceden de yoksun. Önceden işverenin kayıt altına aldığı bir yabancı işçi için ödemesi gereken prim, asgari ücretin 1.5 katına endeksli iken, yeni yürürlüğe girecek Kanunla bu oran normal asgari ücret seviyesine indirilerek bu işçilerin kayıt altına alınması da bir anlamda teşvik ediliyor.

Öte yandan, yabancı uyrukluların Türkiye'de çalışmak için yapacağı başvuruların ilkinde bu kişilere 1 yıllık çalışma izni verilecek. Bu kişiler bir yılın dolmasının ardından yeniden çalışma izni başvurusunda bulunabilecek. İkinci başvuruda ise yabancı çalışanın durumu gözden geçirilecek ve buna göre daha uzun süreli çalışma izni verilebilecek. Söz konusu izinler 3 ya da 6 yıla kadar uzayabilecek. Çalışma izni bulunmayan, ancak Türkiye'de çalıştığı tespit edilen yabancı uyruklular ise sınırdışı edilecek.

kalan karakter 460

gül gül

Ben Türkmenistan vatandaşıyım lütfen sizden rica ediyorus bir,kereliğine AF çiksın ,çünki 100% 90 nı kacak çalışyor.Memleketimize gidemiyoruz çünki 5 yıldan beri burdayım sonra ,5yıl deport yapılırsa.Çocuklarımızı nasıl bakalım bide yakalanacaz korku,ile yaşamakdan kalp krizi geçireces.Bizde türkler gibi her vergiye hazırız,bir çaresis dul anne olarak size rica ediyoruuuuum!!!!!!!!!!!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet675
hayır76
cevapla 07.02.2012 19:41
nargiz nargiz

Ben de 2012 senesinde cikmiş olan affi bekliyorum. Ne olur yardimci olun bize.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır5
cevapla 05.06.2014 12:49
maral maral

benim bir arkadaşım hamileyken gitti deport koydular ama çocuğuyla geri gelmek istedi deportını ayırdılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır2
cevapla 06.05.2014 22:23
leyana leyana

2014 TC yabancilara af bekletilen af karari cikti ama siz turkmenistan vatandasi oldugunuz icin sizin memleket size 1 yil kendi memleketinizde yasakliyor ama Turkiyeden cikarken ceza oduyorsunuz hemde 3 ay yasak koyuyorlar hep bilgiler vatan caddesindeki emniyet mudurlugunden ogrene bilirsiniz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır0
cevapla 23.04.2014 09:04
elvıra. elvıra.

bende af çıkmasına bekleyorum.Lutfen sıze rıça edıeyrurum...

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır1
cevapla 22.04.2014 21:25
murat murat

bende turkmenıstanlyım bende af çykmasn bekleyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet66
hayır7
cevapla 27.03.2014 18:09
maya gozel maya gozel

inşallah allah yardamcınız olsnn



Aynı Görüşte misiniz?
evet52
hayır7
cevapla 18.03.2014 13:44
dilruba dilruba

mrb bende çok istiyorum af çıkmasını.4 aylık hamileyim ve çocugumun babası t.c vatandaşı.cezamı ödemek ve memlekete gidip gelmem gerekyor.çocugumu babasından ayırmak istemiyorum çok korkyorum gitsem gelemem diye.o yüzden artık kaçak olmak istemiyorum.arkadaşlar t.c vatandaşı hususi yeşil pasaportla türkmenistana geçip kaç ay kalabilir.bir bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet53
hayır13
cevapla 21.02.2014 21:18
Bossan Bossan

Bene beşsenedir,burdayım bende afçıkmasını çook,istiyorum!Allah yardımcımız olsun soslar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet49
hayır8
cevapla 27.01.2014 16:10
nezaket nezaket

benda ayni şeklda istiyorim af olamasini lutfan....

Aynı Görüşte misiniz?
evet30
hayır8
cevapla 10.01.2014 14:53
bahram bahram

türkmenler af istiyor lütfen yardim edin

Aynı Görüşte misiniz?
evet90
hayır8
cevapla 01.09.2013 15:03
gülizar gülizar

,lütfen bir kereliğine af çikmasini bekliyorum,bende burda çocuğum için çalişyorum Allah rizasi için yârdim edin,bende korkmadan kaçak olmadan çalışmak istiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet74
hayır10
cevapla 26.08.2013 16:44
gul kamer gul kamer

selam arkadaşalar yadınız herşey katıyorum keşke birdaha af çıksada hepimiz ondan yararlanabilsek.memleketimizi.çocuklarımızı hasta anne babamızı.eşimizi,dostumızı görebilsek.allah yardamcımız olsun .saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet72
hayır11
cevapla 04.08.2013 00:07
roza roza

bende aynı durumd

Aynı Görüşte misiniz?
evet42
hayır10
cevapla 07.06.2013 16:11
şura şura

aynen dogru.çünki çocuklarimiz var ekmek parasi kzanyorus burda.lütfen bir kerreligine af çikartirmisiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet48
hayır8
cevapla 24.05.2013 11:58
zamira zamira

bende 6 senedir çalışyorum bir oglum var hem annelik hem babalık yapyorum babamı kaybettim oglum okula başladı hiç birini göremedim nolur bir kere af çıkarın nolur Allah aşkına dualarımız sizinle lütfen af istiyoru

Aynı Görüşte misiniz?
evet57
hayır4
cevapla 14.05.2013 21:06
lara lara

gül hamnim bende sizin ile aini görüşdeim bende çoçuklarimi 9 senedir görmüyorum keyfimizden burda deiliz gercekden ihtiyacimiz var çalişmaga kaçak cezamızı ödüyelim ve çalişmaga devem edebilirsek aff olursa ne mutlu yakalınırsak nasıl cocukları okutur büyütürüz bende tek başima hem 2 çoçuguma hem anne babama bakyorum bunun bir çaresi yokmu kaçaklar aff edilsin allah riza için :(((

Aynı Görüşte misiniz?
evet242
hayır18
cevapla 14.04.2012 20:11
irana irana

okudum ve agladım...cok tesekkür ederim...gül hanım haklısınız..alla razı olsun türk vatandaşlardan bize güvenip evinin kapısını acyorlar..6 senedir cocuklarımı görmedim hasret cekyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet182
hayır20
cevapla 10.04.2012 12:49
Lilliya Lilliya

Ben Türkmenistanlıyım. Çocuklarıma bakmak için burada çalışmak zorundayım. Yabancıya af Türkmenistan için geçerli mi? Cezamı ödemeye razıyım. Lütfen beni bilgilendirirn.

Aynı Görüşte misiniz?
evet223
hayır17
cevapla 03.07.2012 10:50
oya oya

malesef bizim turk kadinlari evde yayilarak oturdugu icin yabanci kadinlar turkiyede calismak zorunda kaliyor.aslinda vasiflari olmayan turk kadinlarinin bu tip islerde calismasi ve para kazanmasi gerekirgen malesef bes caylarinda bos bos vakit geciriyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet155
hayır38
cevapla 06.02.2012 18:04
selma selma

aynen.Amma ben sgk lıym 6 senedır burda afdan yararlandym 2 senelık çalysma ıznı aldym 2016 kadar 10 sene kesıntısız çalyşarsam emeklı olabılırmıyım

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 17.04.2014 21:40
REYHAN REYHAN

MERHABA OYA hanim siz cok dogru söylüyosiniz türk kadinlari sabahdan agşama kadar cay kahve dedikodi yapmakdan tembeleşmişler gariban yabancilari alyorlar calişdirmaga onlarin sayasinda kendilerini kadin sayorlar.bir elinde sigara bir elinde telefon sabahdan agşama kadar dedikodidan ortaligi karişdiryorlar agşam adam eve gelyor bakiciniñ sayasinda ben cok guzel yemek yaptim utanmadan adama soyluyo biz bunlarida gorduk emma yukarda allah var .

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır6
cevapla 12.04.2014 01:42
gul gul

bande turkmenistan vatandaşiyim ve kacak 7bucuk sanadir turkiyada calişyorum ve gitib galmak istiyorum oyle olursa cezam nekadar olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 30.06.2014 18:06
muhabbet muhabbet

Merhabalar 2014 af varmi

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.06.2014 21:53