5 günlük hava durumu
29 Ocak 2012 Pazar

Yabancı uyruklu çalışanlar dikkat!

  • yeni haber
  • ANKA
  • Giriş Saati: 29.01.2012  12:19
    Güncelleme : 29.01.2012  12:21

Türkiye'de çoğu ev işlerinde kaçak olarak çalışan yabancı uyruklu işçilerin "kaçak" çalışmalarını önleyecek tedbirler, 1 Şubat'tan itibaren yürürlüğe girecek. Bundan böyle çalışma izni almayan yabancı uyruklu çalışan sınırdışı edilecek.

Avrupa Birliği'ne uyum çerçevesinde düzenlenen "Yabancıların Türkiye'de İkamet ve Seyahatleri Hakkında Kanun" 1 Şubat tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Kanun ile ev işlerinde çalışan yabancı uyruklu çocuk bakıcıları ile hizmetçilerin kayıt altına alınmaları amaçlanıyor.

1 Şubat Çarşamba gününden itibaren yürürlüğe girecek olan Kanun kapsamında Türkiye'de turist olarak bulunan yabancıların bir defalık kalış süresi 180 gün içinde 90 günle sınırlandırılıyor. Ayrıca yabancı turistler, kendi ülkesine gittiğinde ancak üç ay geçtikten sonra Türkiye'ye dönüş yapabilecek ve tabii bu yüzden Türkiye'deki işini kaybedecek. Eskiden ise yabancı turistler birkaç günlüğüne ülkesine gidip Türkiye'deki işine geri dönebiliyordu.

TÜRKİYE'DE ÇOCUK BAKIMI VE EV HİZMETLERİ YABANCILARA EMANET

Söz konusu Kanun, büyük oranda Türkiye'de çalışan yabancı uyruklu çocuk bakıcıları ile hizmetçileri ilgilendiriyor. Türkiye'de ev işlerinde ve çocuk bakımında iş arayan Türk, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) kayıtlarına göre bulunmadığından bu işi yapmak için yurtdışından Türkiye'ye yoğun işçi transferi oluyor. Bu kapsamda, Moldova, Romanya, Ukrayna, Rusya ve Ermenistan gibi ülkelerden gelen yabancı kadın turistler Türkiye'de bu işle uğraşıyor.

Bu bakıcıların ve hizmetçilerin çoğu Türkiye'de turist vizesi ile bulunuyor. Pek çoğu da vize süresi dolmuş kaçaklardan oluşan bu kişiler güvenceden de yoksun. Önceden işverenin kayıt altına aldığı bir yabancı işçi için ödemesi gereken prim, asgari ücretin 1.5 katına endeksli iken, yeni yürürlüğe girecek Kanunla bu oran normal asgari ücret seviyesine indirilerek bu işçilerin kayıt altına alınması da bir anlamda teşvik ediliyor.

Öte yandan, yabancı uyrukluların Türkiye'de çalışmak için yapacağı başvuruların ilkinde bu kişilere 1 yıllık çalışma izni verilecek. Bu kişiler bir yılın dolmasının ardından yeniden çalışma izni başvurusunda bulunabilecek. İkinci başvuruda ise yabancı çalışanın durumu gözden geçirilecek ve buna göre daha uzun süreli çalışma izni verilebilecek. Söz konusu izinler 3 ya da 6 yıla kadar uzayabilecek. Çalışma izni bulunmayan, ancak Türkiye'de çalıştığı tespit edilen yabancı uyruklular ise sınırdışı edilecek.

kalan karakter 460

gül gül

Ben Türkmenistan vatandaşıyım lütfen sizden rica ediyorus bir,kereliğine AF çiksın ,çünki 100% 90 nı kacak çalışyor.Memleketimize gidemiyoruz çünki 5 yıldan beri burdayım sonra ,5yıl deport yapılırsa.Çocuklarımızı nasıl bakalım bide yakalanacaz korku,ile yaşamakdan kalp krizi geçireces.Bizde türkler gibi her vergiye hazırız,bir çaresis dul anne olarak size rica ediyoruuuuum!!!!!!!!!!!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet578
hayır62
cevapla 07.02.2012 19:41
murat murat

bende turkmenıstanlyım bende af çykmasn bekleyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet37
hayır2
cevapla 27.03.2014 18:09
maya gozel maya gozel

inşallah allah yardamcınız olsnn



Aynı Görüşte misiniz?
evet30
hayır4
cevapla 18.03.2014 13:44
dilruba dilruba

mrb bende çok istiyorum af çıkmasını.4 aylık hamileyim ve çocugumun babası t.c vatandaşı.cezamı ödemek ve memlekete gidip gelmem gerekyor.çocugumu babasından ayırmak istemiyorum çok korkyorum gitsem gelemem diye.o yüzden artık kaçak olmak istemiyorum.arkadaşlar t.c vatandaşı hususi yeşil pasaportla türkmenistana geçip kaç ay kalabilir.bir bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet37
hayır9
cevapla 21.02.2014 21:18
Bossan Bossan

Bene beşsenedir,burdayım bende afçıkmasını çook,istiyorum!Allah yardımcımız olsun soslar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet33
hayır6
cevapla 27.01.2014 16:10
nezaket nezaket

benda ayni şeklda istiyorim af olamasini lutfan....

Aynı Görüşte misiniz?
evet22
hayır5
cevapla 10.01.2014 14:53
bahram bahram

türkmenler af istiyor lütfen yardim edin

Aynı Görüşte misiniz?
evet73
hayır8
cevapla 01.09.2013 15:03
gülizar gülizar

,lütfen bir kereliğine af çikmasini bekliyorum,bende burda çocuğum için çalişyorum Allah rizasi için yârdim edin,bende korkmadan kaçak olmadan çalışmak istiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet59
hayır9
cevapla 26.08.2013 16:44
gul kamer gul kamer

selam arkadaşalar yadınız herşey katıyorum keşke birdaha af çıksada hepimiz ondan yararlanabilsek.memleketimizi.çocuklarımızı hasta anne babamızı.eşimizi,dostumızı görebilsek.allah yardamcımız olsun .saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet62
hayır11
cevapla 04.08.2013 00:07
roza roza

bende aynı durumd

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır9
cevapla 07.06.2013 16:11
şura şura

aynen dogru.çünki çocuklarimiz var ekmek parasi kzanyorus burda.lütfen bir kerreligine af çikartirmisiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet43
hayır6
cevapla 24.05.2013 11:58
zamira zamira

bende 6 senedir çalışyorum bir oglum var hem annelik hem babalık yapyorum babamı kaybettim oglum okula başladı hiç birini göremedim nolur bir kere af çıkarın nolur Allah aşkına dualarımız sizinle lütfen af istiyoru

Aynı Görüşte misiniz?
evet46
hayır4
cevapla 14.05.2013 21:06
lara lara

gül hamnim bende sizin ile aini görüşdeim bende çoçuklarimi 9 senedir görmüyorum keyfimizden burda deiliz gercekden ihtiyacimiz var çalişmaga kaçak cezamızı ödüyelim ve çalişmaga devem edebilirsek aff olursa ne mutlu yakalınırsak nasıl cocukları okutur büyütürüz bende tek başima hem 2 çoçuguma hem anne babama bakyorum bunun bir çaresi yokmu kaçaklar aff edilsin allah riza için :(((

Aynı Görüşte misiniz?
evet236
hayır17
cevapla 14.04.2012 20:11
irana irana

okudum ve agladım...cok tesekkür ederim...gül hanım haklısınız..alla razı olsun türk vatandaşlardan bize güvenip evinin kapısını acyorlar..6 senedir cocuklarımı görmedim hasret cekyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet176
hayır18
cevapla 10.04.2012 12:49
Lilliya Lilliya

Ben Türkmenistanlıyım. Çocuklarıma bakmak için burada çalışmak zorundayım. Yabancıya af Türkmenistan için geçerli mi? Cezamı ödemeye razıyım. Lütfen beni bilgilendirirn.

Aynı Görüşte misiniz?
evet218
hayır17
cevapla 03.07.2012 10:50
oya oya

malesef bizim turk kadinlari evde yayilarak oturdugu icin yabanci kadinlar turkiyede calismak zorunda kaliyor.aslinda vasiflari olmayan turk kadinlarinin bu tip islerde calismasi ve para kazanmasi gerekirgen malesef bes caylarinda bos bos vakit geciriyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet145
hayır36
cevapla 06.02.2012 18:04
REYHAN REYHAN

MERHABA OYA hanim siz cok dogru söylüyosiniz türk kadinlari sabahdan agşama kadar cay kahve dedikodi yapmakdan tembeleşmişler gariban yabancilari alyorlar calişdirmaga onlarin sayasinda kendilerini kadin sayorlar.bir elinde sigara bir elinde telefon sabahdan agşama kadar dedikodidan ortaligi karişdiryorlar agşam adam eve gelyor bakiciniñ sayasinda ben cok guzel yemek yaptim utanmadan adama soyluyo biz bunlarida gorduk emma yukarda allah var .

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 12.04.2014 01:42
melek melek

turkmenistani okadarda kotulemeyin buraya gelene kadar kimin ekmegini yediniz .unutmayin birde bunun geri donusi var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 16.04.2014 00:39
Aygül Aygül

Bir ay sonra yabancilara af çıkacağı doğru mu?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.04.2014 23:04