Çikolata ve şekerleme sektörünün önemli isimlerinden biri olan Eti, son yıllarda çikolata sektöründe rakipleriyle arayı kapatmak için yeni ürünler çıkarmaya devam ediyor. Eti yeni ürünleriyle tablet çikolatada pazar payını yüzde 20'lere çıkarırken, bitter çikolatada da yüzde 30 pazar payıyla liderliğe oturmuş durumda. Bu iyi giden satış grafiğine bir de ödül eklemiş Eti. Fransa'nın en önemli tasarım ödülü olarak kabul edilen "Label of the Observeur Du Design"ın günlük yaşam kategorisindeki ödülünü bu yıl Karam ve Tutku çikolatalarında yaptığı inovatif tasarımla Eti kaptı. İnovatif diyorum çünkü çikolataların bombeli tasarımı tablet çikolataların ağızda köşeleri nedeniyle yarattığı rahatsızlığı gideriyor. Simetrik olmayan mozaikler şeklinde yapılan diğer tasarım tüketicilerin ürüne bakarken biraz kafasını karıştırmaya yönelik düşünülmüş. Bu iki tasarım Fransızları da etkilemiş olacak ki ödülü vermişler. 9 Kasım'dan bu yana Paris'teki bilim ve sanayi fuarında sergilenen tasarımı başta Çin ve Güney Koreli olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinden gelen 120 binin üzerindeki profesyonel ve patron görme fırsatı bulmuş. Eti Pazarlama Müdürü Merve Erdebil Muldurgar, birkaç aşamalı olarak 3 bin 500 kişi ile görüşülerek yapılan araştırma sonucu geliştirilen tasarımın Türkiye'ye prestij kazandırdığına inanıyor.
YENİ REKABET ALANI
Çikolataları tasarlayan Tasarımüssü şirketinin kurucusu ve yöneticisi Gamze Güven ise 'yenilebilir' tasarımın yeni bir rekabet alanı olduğuna inanıyor. Güven'in daha önce de Yeni Rakı şişelerinin tasarımı ile 'Red dot' ödülü kazandığını hatırlatalım. Güven, rekabet içindeki markaların ambalajları yanında ürünün de tasarımına önem vermek zorunda kalacaklarını kaydetti.
2 YIL KATALOGDA OLACAK
Eti'nin aldığı 'Observeur Du Design' ödülü, Agence pour la Promotion de la Creation Industrielle (APCI) tarafından 1999'dan bu yana veriliyor. Söz konusu tasarım diğer kazanan tasarımlarla birlikte 9 Kasım'dan bu yana Paris'te Endüstri ve Bilim sergisinde ziyaretçilerin ilgisine sunuluyor.