Casio'nun 'darbelere, basınca, ekstrem ısı koşullarına, elektriğe dayanıklı' saat serisi G-Shock ve Baby-G için dünya çapında bir turne olarak düzenlediği 'Shock The World' turnesinin 2012'deki ilk durağı, İstanbul oldu. Casio Global Genel Müdürü Akio Ota, bugüne kadar 26 ülke için saat tasarlandığını ancak bir şehir adına ilk kez İstanbul için saat tasarladıklarını söyledi. "İstanbul, Asya ile Avrupa'yı birleştiren nokta olduğu için burada Casio saat, Avrupa ve Asya'yı birleştiren nokta oldu" diyen Ota, şu anda saati 'mobil telefonlarla bağlantılı hale getirmek' üzerine çalışıldığını, bluetooth ile iPhone model telefondaki maillerin saatin ekranında görülebilme olanağı bulunduğunu kaydetti. Temmuz ayından sonra üretimin başlayacağını bildiren Ota, saatin 10 metre içinde telefonla bağlı kaldığını uzaklaşıldığında alarm verdiğini belirtti.
YILLIK 500 BİN ADET SATIŞ
Casio'nun Türkiye Distribütörü Ersa'nın Başkanı Mustafa Ergün ise, Casio'nun Türkiye pazarında yıllık satışının 500 bin adet, pazar payının yüzde 4 olduğunu dile getirdi. Türkiye'nin Casio satışında ilk 20 ülke arasında yer aldığını belirten Ergün, markanın 2012 marka tanıtım bütçesinin yaklaşık 2 milyon dolar olacağını kaydetti.