Mevsimlerin değişmesi ve sıcaklıkların artmasına paralel olarak deri hazırgiyimi kışlık ürün olmaktan çıkarıp her sezon giyilen bir ürün haline getirmek için 2007'de 690 gramlık deri ceketleri pazara sokan Derimod, bu yıl kendi rekorunu kırıp bu kez 490 gramlık deri ceket üretti.
SATIŞLAR YÜZDE 25 ARTAR
Geçen yıl 690 gramlık ceketlerin satışları yüzde 25 artırdığını belirten Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, "Bu yıl da aynı oranda satış artışı bekliyoruz. Prada, Gucci ve Armani gibi önemli markalardan önce bunu başardık. Deriyi yüzde 30 oranında hafiflettik. Artık deriyi kumaş gibi işleyeceğiz" dedi. Dünyanın lüks devlerinin de bu kumaşı kullanmaya başlayacağını dile getiren Zaim, "Biz marka satın alıp büyümek yerine kendi markamızı büyütmek adına yatırım yapıyoruz. Yenilik diyorsunuz alın size buluş" dedi. Yeni ürün için 1.5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını ve piyasaya sunulan deri ceketlerin 490-590 arasında satışa sunulacağını ifade eden Zaim, 12 farklı renkte üretim yapıldığını kaydetti.
AZINLIK ORTAKLA YÜRÜYECEĞİZ
10 yıl önce ciro içinde yüzde 20 pay alan ayakkabı satışlarının şu anda cironun yüzde 50'sini oluşturduğunu vurgulayan Ümit Zaim, "Yılda 1 milyon ayakkabı satıyoruz" dedi. Geçen yıl 145 milyon lira olan cirolarını bu yıl 185 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Zaim, "Şu anda 70 mağazamız var. 2015'te 100 mağaza olacağız" dedi. Yollarına azınlık ortakla devam etmek istediklerini vurgulayan Zaim, yabancı fonlarla görüşmelerin sürdüğünü henüz sona yaklaştıkları bir görüşme olmadığını söyledi.
Deri yaz aylarında da giyilebilecek
Deri inceldikçe sağlamlığının daha da arttığını ifade eden Ümit Zaim, "Kumaş bir ceketle yeni ürünümüz Peluria 490 arasında hiçbir fark yok. Bir tişört üstüne alıp dışarı çıkabilirsiniz" diye konuştu.