Geçen yıl kârlılıklarından feragat edip büyümeye odaklanan perakende sektörünün oyuncuları, çevre ülkelerdeki karışıklıklardan dolayı temkinli büyüme sinyali verdikleri 2012'nin ilk çeyreğinde rahat bir nefes aldı. Geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını ortalama yüzde 25 oranında artıran markalar, büyüme planlarını pozitif yönlü revize etmeye koyuldu. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), AVM Sektörel Grup Başkanı Zafer Baysal, "2011'de daha fazla mağaza açsaydım diye hayıflanan markalar var. Çünkü bu yıl inşaatı devam eden AVM'ler olduğu için mağaza açma hedefleri ötelendi. İlk çeyrek de beklenenin üzerinde gidince avantajdan yararlanamadığı için üzülenler çok" dedi. Türkiye'nin çevre ülkelere rağmen büyümesini sürdürmesiyle yabancı markaların da pazara girmek için fırsat kolladığını belirten Baysal, 2012'nin 2011'e göre çok daha iyi geçmesini öngördüklerini dile getirdi.
İŞLER GAYET İYİ GİDİYOR
LCWaikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de Baysal'ı doğruladı. "Geçen yıl etrafımızdaki ülkelerin içinde bulunduğu durumdan dolayı biraz tedirgindik. Ama bir yandan da büyüme planlarımızı da yapmıştık. 2012'nin ilk üç ayına bakarsak işler gayet iyi gidiyor. Bu yıl 60 mağaza açacağız. 40'ı yurtiçinde olacak. Üç yeni ülkeye gireceğiz" diye konuştu.
SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTTI
Bünye sinde Network, Fabrika, Beymen Business, Que, Arzu Kaprol, Altınyıldız Classics, T-Box ve Divarese markalarını barındıran Ay Marka Mağazacılık Genel Müdürü Eren Çamurdan ise, "Geçen yılın aynı dönemine göre bu yıl ilk çeyrekte yüzde 20 satış artışı yaşadık" dedi. Çamurdan, 2012 yılı sonunda ciroyu yüzde 32 artırıp, Türkiye ve yurtdışında toplam 30 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini dile getirdi.
ASIL BÜYÜME NİSAN AYINDA
Tekin
Acar Kozmetik'in sahibi Tekin Acar ilk çeyreğin pozitif geçtiğini, asıl büyümenin nisanda başlayacağını dile getirdi. Acar, "Nisandan itibaren ciddi büyümeler yaşanacak. Biz bu yıl 10 mağaza açacağız. Gelecek üç çeyrek agresif büyüyeceğiz" dedi.
HEDEFİMİZ DIŞ PAZAR
2012'nin
ilk çeyreğinin olumsuz geçmediğini ifade eden Twigy'nin sahibi Sinan Öncel ise, "Geçen yılın aynı dönemine göre bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 25 büyüdük. Hedefimiz dış pazar. Planlarımızı revize ettik. Gümrüksüz noktalardan ihracat yapmaya hazırlanıyoruz" dedi.