Hükümet ve Merkez Bankası'nın politikalarına en büyük eleştiri konularından biri olarak kullanılan "3. Boğaz köprüsünü yapamayacaklar" söylemi boş çıktı. Lobinin başını çeken İngiliz Financial Times gazetesinin ilk ihaleye teklif gelmemesi üzerine 'Altyapı ihalelerinde siciliniz parlak değil, proje bütçe açığını artırır' diyerek eleştirdiği 3. köprünün ikinci ihalesine şirketler adeta akın etti. Hükümetin Kanal İstanbul, dev hastane kampusları, tüneller, yollar, metrolar gibi İstanbul için hazırladığı çılgın projeler arasında yer alan, kenti 2023 vizyonuna taşıyacak, trafiği rahatlatacak 4 milyar liralık köprü ve otoyol ihalesine yerli ve yabancı 14 şirketten oluşan 5 konsorsiyum teklif verdi. Çinli ortak ile ihaleye giren Doğuş, Arkon ve Yapı Merkezi'nin teklifi dokümanlardaki eksiklik nedeniyle reddedildi. İhale Komisyonu aralarında Cengiz, Kolin, Kalyon, Makyol, İçtaş, Gülermak'ın da olduğu 4 konsorsiyumun teklifini değerlendirmeye aldı. Komisyon teklifleri teknik olarak değerlendirdikten sonra mayısta nihai sonucu verecek.
4 TEKLİF İNCELENECEK
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün tekliflerini değerlendirmeye aldığı konsorsiyumlar arasında Cengiz-Kolin- Limak-Kalyon-Makyol OGG; Astaldi -IC İçtaş; MAPA; Salini-Gülermak OGG bulunuyor. Puanlama sistemine göre yapılacak incelemelerin ardından yeterli görülen firmalar, teklif zarflarının açılması oturumuna davet edilecek. Üçüncü bir oturum düzenlenerek, teklif zarfları yeterli bulunan firmalar açıklanacak.
EN KISA EN İYİ TEKLİF
Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık, "Sözleşme süresi, yapım ve işletme, en kısa teklif uygun teklif olarak kabul edilecek. İhalede pazarlık olmayacak" dedi. Akbıyık, yeterlilik şartlarının 100 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacağını açıkladı. Akbıyık, 70 ve üzerinde puan alan isteklilere, teklif zarflarının açılmasında hazır bulunmaları için iadeli taahhütlü bir davet mektubu gönderileceğini ifade etti.