Amway
Türkiye'nin geçen yıl yüzde 26 oranında büyümesi şirketin Ada Michigan'daki genel merkezinde büyük bir heyecan yarattı. Amway Dünya Başkanı Doug DeVos, "Türkiye'deki başarımızla gurur duyuyoruz. Son 10 yıldır bu pazarda 2 haneli büyüme gösteriyoruz. Pazarın taşıdığı potansiyel beni heyecanlandırıyor. Türkiye'nin sosyal yapısı bu işe çok uygun, önümüzdeki yıllarda da büyümenin aynı hızda süreceğini öngörüyorum" diye konuştu. Çünkü şirketin faaliyet gösterdiği 80 ülke arasında Türkiye dışında çift haneli büyüme gösteren diğer pazarlar ise Çin, Hindistan ve Kore oldu. Bu dönemde Amway'in global satış rakamları yüzde 17 ve pazar payı ise yüzde 10 artış göstererek 10.9 milyar doları aştı. Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, "Önümüzdeki beş yıl içerisinde 500 milyon TL satış ve 300 bin serbest girişimciye ulaşılmayı hedefliyoruz" dedi.
BÜYÜME SÜRECEK
Amway kozmetikten kişisel bakıma, ev bakım ürünlerinden beslenme destek ürünlerine kadar birçok farklı ürün grubunda satış yapan bir firma. Dünya Başkanı Doug DeVos, önümüzdeki dönemde de sağlık ve güzellik şirketi olarak tüm dünyada büyümeye devam edeceklerini söyledi. DeVos, son dönemlerde ağırlıklı olarak Avrupa'da ve dünyanın birçok ülkesinde yaşanan ekonomik krizin satışlarını etkilemediğini söyledi.
HEDEF 200 BİN GİRİŞİMCİ
Amway Türkiye, Amerikalı şirketin en önemli odak pazarlarından biri. Şu anda 140 milyon TL satış ve 180 bini aşan serbest girişimcisi ile şirketin faaliyet gösterdiği 80 ülke içinde dünyada 12'nci ve Avrupa da 4'üncü sırada yer alıyor. Türkiye'nin 2012 hedefi, 170 milyon TL satış ve 200 bini aşan serbest girişimci sayısı ile 11'inci sıraya yükselmek.