Otomotiv pazarında tüketici eğilimleri daha ekonomik araçlara talebin arttığını gösteriyor. İlk dört aylık verilere göre otomobil satışları yüzde 3.47 azalarak 198 bin 704 adede geriledi. Geçen yıl aynı dönemde 259 bin 635 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleşmişti. Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç satışları ise 62 bin 949 adet oldu. Pazar bir taraftan daralırken, bir taraftan da tüketici tercihlerindeki önemli değişiklikler dikkat çekti. Düne kadar daha büyük ve lüks otomobilleri tercih eden tüketiciler, artık ayağını yorganına göre uzatıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, 2012'nin ilk 4 ayında 1600 cc altındaki otomobil satışlarında 15.8 azalış oldu. ÖTV artışının etkisiyle 1600-2000 cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışları ise yüzde 42.3 azaldı.
LÜKS YÜZDE 50 DÜŞTÜ
2000 cc üstü motor hacmine sahip lüks segmentte yer alan otomobil satışları da aynı akıbeti paylaşarak yüzde 56.3 oranında düştü. Nisan sonu itibariyle otomobil pazarında satışların yüzde 85.9'unu yine vergi oranları düşük olan ve daha düşük yakıt tüketimi olan A, B ve C segmentlerinde yer alan ekonomik araçlar oluşturdu. 2012 Ocak-Nisan döneminde yüksek daralmanın nedenleri arasında, ÖTV oranlarındaki artış, araçların fiyatlarının zamlanması, faiz oranlarındaki yükselişi sıralamak mümkün.