5 günlük hava durumu
28 Mayıs 2012 Pazartesi

3 bin lira maaşlı iş imkanı

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 28.05.2012  11:04
    Güncelleme : 28.05.2012  12:32

86 yıldır havacılık alanında faaliyet gösteren Türk Hava Kurumu, gençlere sektörde iş garantili eğitimler sunuyor.

Türkiye'de, 86 yıldır havacılık alanında faaliyet gösteren Türk Hava Kurumu (), geçen yıl kurduğu THK Üniversitesi ile gençlere havacılık ve uzay sanayinde iş garantili eğitim fırsatı hedefliyor.

3 bin lirayla işe başlıyorlar

Bugün gazetesinden Erdoğan Süzer'in haberine göre; THK Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ünsal Ban, havacılık ve uzay alanında yaptıkları çalışmalarla geleceğe yönelik projelerini anlattı. Üniversite bünyesinde 7 lisansüstü, 11 lisans ve 5 yüksek okulun tamamının istihdam odaklı mesleki eğitim verdiğini belirten Ban, THY'nin 4 bin 500 kabin personeli (host ve hostes) açığı olduğunu, okullarında bu alanda verdikleri eğitimle bu açığı kapatmaya çalıştıklarını söyledi.

Kabin personeli eğitiminden mezun olan öğrencilerin yüzde 100'ünün işe girebildiğini belirten Ban, aylık maaşın da yaklaşık 3 bin lira civarında olduğunu söyledi.

Hedef ücretsiz eğitim

Ban'ın verdiği bilgilere göre, THK Üniversitesi'nde pilotaj, hava trafik kontrol, uçak mühendisliği, uzay mühendisliği, sivil hava ulaştırma işletmeciliği, yer hizmetleri, kabin hizmetleri ve uçak teknolojisi gibi alanlardan mezun olan gençler, sektördeki istihdam açığı nedeniyle kolay iş buluyor.

Ban, önlisans eğitiminin yıllık 5 bin liraya mal olduğunu belirtirken, ön lisans ve lisans eğitimin tamamını ücretsiz, burslu hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi.

8 ayda uçak teknisyeni

Üniversite, İş-Kur'un projesi kapsamında teknik lise mezunlarına uçak bakım ve onarım eğitimi de verecek. 29 Mayıs - 15 Haziran arasında başvuruda bulunan İş-Kur'a kayıtlı işsizler, 8 aylık eğitimin ardından THY'de işe girme şansı elde edecek. Kursta 100 kişinin eğitileceğini belirten Ban, uçak teknisyenliği eğitimini alacak gençlerin en az yüzde 50'sinin istihdam garantisi olduğunu açıkladı.

10 bin euroya pilot yetiştiriliyor

Ünsal Ban, üniversite olarak özel sektör ve kişilere de hizmet verdiklerini, bu kapsamda pilot olmak isteyenleri, 100 saatlik teorik ve 45 saatlik pratik eğitimle pilot yaptıkları söyledi. Sağlık kurullarından uçuşa elverişli raporu alan ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü sınavını geçen herkesin pilot olabileceğini belirten Ban, eğitim ücretinin 10 bin euro olduğunu, önümüzdeki 1,5 yıllık eğitim kapasitesinin ise dolduğunu belirtti.

Etiketler :

kalan karakter 460

Turkey Turkey

Bunlara inanmakta zorlaniyorum , Ayni garanti ile DUHA da egitim gördüm . Bulduklari garantili is ise 850 TL net maas ile günde 14-16 saat havaalaninda sacma sapan bir is imkani . Pilot egitimini 10 bin Euroya nasil verecekler onu da merak etmiyor degilim . Pilot olmak icin 100 bin Dolar gibi rakamlar ödeniyor piyasada .

Aynı Görüşte misiniz?
evet69
hayır10
cevapla 28.05.2012 11:18
ankara ankara

üniversite ile eğitim kursunu karıştırmayalım lütfen

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 28.07.2013 05:56
Bekir Bekir

benim anladigim kadariyle pilot olmaktan kasti Hususi Pilot Lisansin'dan bahsediyor olmasi, yani Pirivatr Pilot Licence. bunu almak icin gereken sart en az 45 saat ucus teorik sinavlar. 10,000 euro makul bir ucret bunun icin

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 30.06.2013 03:39
gerkedem gerkedem

pilotluk egitimi 80bin eurodan başlıyor.10 bin euro olsa türkiye sıraya girerdi..inanmakta güçlük çekiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet36
hayır4
cevapla 28.05.2012 18:48
eren eren

zaten 10 bin euro ppl (sadece kendi uçağını sürer) lisansı için 80 bin euro olan atpl(havayolu pilotu)

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır1
cevapla 14.09.2012 10:58
Ahmet Ahmet

10 bin euro sanırım PPL lisansıdır. ATPL lisansını kimse o fiyata veremez:)

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır1
cevapla 10.09.2012 11:25
tonyo tonyo

Gecen sene Flybe havayollarinin 230 aday arasindan sectigi 6 pilot adaylgini kazanan ve su anda Flybenin partoneri Oxford Aviation Academy'yi bitiren oglumun okul ucreti 81 bin euroyu buluyor secimleri kazandigi icin ucte bir ucreti 27 bin euroyu Flybe gerisini de biz tamamladik sadece ucus ucretleri disinda 60 saatlik simulasyon ucuslari mecburi bir kabin ucagin tipine gore 2 ila 10 milyon dolar arasi ilk once kabinden baslamak lazim saygilar

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır4
cevapla 28.05.2012 13:56
YORUMCU YORUMCU

3 bin lira maaşlı iş imkanı bence iyimiş ama gerçek mi yazıyorlar bunu yoksa kndırmaca mı yine belki ilk kez orada çalışana verirler parayı sonradan ucun ucun keserler belki.....

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 07.01.2014 12:28
YORUMCU YORUMCU

3 bin lira maaşlı iş imkanı baya iyimiş bence :))))

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 07.01.2014 12:25