Yaşadığı borç krizinin ardından Euro Bölgesi'nden çıkarılma riskiyle daha da tedirgin günler geçiren Yunanistan'dan, Türk markalardan sonra yabancı yatırımcılar da çıkma hazırlıkları yapıyor. İngiliz elektronik perakendecisi Dixons, 69'u kendine ait 100 mağazasını kapatmayı planlıyor. Yunanistan faaliyetleri, dünya genelinde 8.2 milyar poundluk satış yapan Dixons'ın sadece yüzde 3'ünü oluşturuyor. Johnnie Walker ve Smirnoff gibi markaları bünyesinde bulunduran alkollü içki devi Diageo ise, son üç yılda yarı yarıya düşen satışlarından dolayı Yunanistan pazarına yaptığı harcamaları kısma yoluna gidiyor. Diageo'nun Pazarlama'dan Sorumlu Yöneticisi Andy Fennell, "Yunanistan'da satışlarımız düşmeye devam ediyor. Bizim asıl takip ettiğimiz ise Yunanistan'ın Euro Bölgesi'nden çıkarılıp çıkarılmayacağı" diyor. Hızlı nakit çıkışı, borçlanma yükünün artması, azalan tüketici harcamaları ve eurodan çıkma ihtimaline karşı drahmiye hazırlanan Yunanistan'da pek çok şirketin çıkma hazırlığı yaptığına dikkat çeken danışmanlık ve vergi hizmetleri şirketi KPMG'nin ortağı Roger Bavly, "Firmalar nakit, hazine ve ülkedeki para birimi ile ilgili gelişmeleri günbegün takip ediyorlar" dedi.
Krize rağmen direniyorlar
Ülkede kriz sürmesine rağmen son ana kadar pazarda mücadele etmeyi seçenler de var. BMW, TUI, Roche, GlaxoSmithKline, Vodafone bu firmaların başında geliyor. Türk markalarından Koton da direnmeyi seçenlerden. Koton'un kurucularından Yılmaz Yılmaz, "Bir mağazamızla Yunan pazarında var olmaya devam edeceğiz" diyor.
Beş yıl daha düzelemez
Bölgeden
hızla çıkan markalardan biri de Gizia. Tamamı kendilerine ait mağazalardan birini kapattıklarını ikisini ise devredip pazardan çıktıklarını dile getiren Gizia'nın Başkanı İsmail Kutlu, "Pazardan bir yıl önce çıktık. Beş yıl içinde de düzeleceğini düşünmüyoruz. Devrettiğimiz mağazaların satışlarında da yüzde 90 düşüş var. Fazla dayanamazlar" dedi.
İyi ki Yunanistan'dan çıkmışız
Sekiz mağazasını aynı anda kapatarak Yunan pazarından çıkan İpekyol'un Başkanı Yalçın Ayaydın, "Zamanında ülkede çok iyi paralar kazandık. Ama zarar ettiğimizi gördük. Hiçbir şey üretmeyip, devamlı borcu artan bir ülkenin borcunu ödeyemeyeceğini öngördük ve 'Bu ülkeden ne kadar hızlı çıkarsak o kadar kârdır' deyip derhal pazardan çıktık. İyiki de çıkmışız. Doğru bir karar aldık" diye konuştu.