5 günlük hava durumu
3 Temmuz 2012 Salı

Bu ilaçları kullananlar dikkat!

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 03.07.2012  10:40
    Güncelleme : 03.07.2012  15:18

İlaç imalatçısı GlaxoSmithKline; Paxil, Wellbutrin ve Avandia ilaçları hakkında hatalı bilgi vererek sağlık sistemini dolandırdığı gerekçesiyle 3 milyar dolarlık rekor tazminat ödeyecek.

Dünyanın en büyük ilaç şirketlerinden GlaxoSmithKline, hakkında devam eden yolsuzluk davasında 3 milyar dolar bedel ödeyerek uzlaşma sağlamayı kabul etti.

Şirket; Paxil, Wellbutrin ve Avandia isimli ilaçları tıbbi güvenliği konusunda ilgili makamlara yeterli bilgilendirme yapmadan piyasaya sunmakla suçlanıyordu. Soruşturmayı yürüten savcı vekili Stuart Delery, yaptığı açıklamada, insan hayatıyla oynayan bir anlayışa tolerans göstermenin söz konusu olamayacağını kaydetti:

"Sağlık sisteminde dolandırıcılık, hayatımıza her yönden dokunan bir salgın. Ve dahası, ilaç endüstrisinin bunları sadece ticaret hayatının olağan bir parçası olarak gördüğünü duyuyoruz. İşte bu yüzden yargı, mümkün olan her yolla sağlıkta dolandırıcılığa meydan vermemek için mücadeleye kararlı."

Öte yandan şirket, ciddi yan etkilerine rağmen doktarların bu ilaçları reçetelerine yazması için rüşvete başvurmaktan suçlu bulundu. Uzman yorumları, insan hayatının nasıl hiçe sayıldığını ortaya koyuyor: "Avandia kullanımıyla ilintili olarak 50 bin ile 100 bin arasında diabet hastasında, beklenmedik, istenmeyen kalp krizi vakasına rastlandı. Bu ilaç çok fazla insanın canını yaktı."

Euronews'ın haberine göre; Amerika Birleşik Devletleri'nde şimdiye kadarki en büyük sağlık yolsuzluğu davasında GlaxoSmithKline'ın ödemeyi kabul ettiği bedelin 1 milyar dolarının suç cezası, kalan kısmının ise sivil ceza kapsamında olduğu bildirildi.

GlaxoSmithKline konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:

GlaxoSmithKline (GSK), şirketin bazı ürünlerinin Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) pazarlanması ve satışı hakkında 2004 yılından bu yana yürütülmekte olan soruşturmanın sonlandırılması konusunda ABD Federal Hükümeti ile anlaşmaya varmıştır. Bu anlaşma gereğince GSK, hazır kaynaklarından toplam olarak 3 milyar dolar ödeme yapacak ve ABD Sağlık Bakanlığı ile Kurumsal Anlaşma imzalayacaktır.

Uzun bir sürecin sona ermiş olmasını GSK memnuniyetle karşılamaktadır. Soruşturma konusu olan uygulamaların önemli bir kısmı 10 yıl öncesi veya daha önceki dönemlerde meydana gelmiştir. Ayrıca yürütülen soruşturmanın kapsadığı faaliyetlerin hastalara zarar verdiği yönünde herhangi bir suçlama yapılmamıştır. Varılan anlaşma GSK'nın kendisine yöneltilen bütün suçlamaları kabul ettiği anlamına gelmemektedir.

Son yıllarda Şirket politikalarında yapılan değişikliklerle, bu alandaki uygulamaların sıkı bir kontrol ve denetim altında, paydaşların beklentilerine uygun bir şekilde yürütülmesi sağlanmıştır. Yaşam kalitesini yükselten yenilikçi ilaç ve tedaviler üreterek insanlığa hizmet eden GSK bugün ABD'de ve tüm dünyada ürün tanıtım ve pazarlama alanlarında en yüksek etik standartlar ve yasalar çerçevesinde faaliyetini sürdürmektedir. Şirketimizin tüm tanıtım ve pazarlama faaliyetleri şeffaflık, dürüstlük ve saygı temelinde yürütülmekte; hastaların yararlarına odaklanmaktadır.

Sunduğu hizmetin insanlık için öneminin bilincinde olan GSK'nın yüksek standartlı etik yaklaşımını koruyacağından ve sürekli güçlendireceğinden kuşku duyulmamalıdır. GSK yaşam kalitesini yükselten yenilikçi ilaç ve tedavileri küresel düzeyde ihtiyaç duyan tüm insanlara sunmaya devam edecek ve paydaşlarının güvenini hak ederek çalışmalarını sürdürecektir.

kalan karakter 460

papatya papatya

ben Wellbutrini 2 ay kullandım. ve cokk rahatsız oldum dr. belırttım fakat hiç bir sakıncası yok bitkisel bişey yapmaz dedi. fakat ben ilaç biter bitmez bıraktım artık almıyorum. bu haberi okuyunca iyikide bırtakmısım dedim. Artık dr lara bıle guvenemıyoruz kıme güvenicez herşey paramı olduu.....

Aynı Görüşte misiniz?
evet27
hayır3
cevapla 03.07.2012 11:08
ahmet ahmet

ülkemizdeki doktorları beğenmiyorsanız doktora gitmeyin o zaman

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır20
cevapla 03.07.2012 15:18
unal unal

Doktora gitme o zaman bilmis fuat

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır9
cevapla 03.07.2012 14:25
ahmet ahmet

ben hastane personeliyim kendim biliyorum dr ların bişeyler aldığını bilmeden etmeden konuşmayn hepsi değil ama içlerinde sadece para için bu işi yapan dr lar var insan sağlığını dşünmüolar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır3
cevapla 03.07.2012 13:27
yorumcu yorumcu

ne komisyonu, cahil adam! emlakçı ofisimi orası...

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır23
cevapla 03.07.2012 11:50
FUAT FUAT

NASI DR UN NE SUÇU VAR.?O İLACI SATMAK İÇİN(herhangi bi ilacı) KOMİSYON ALDIĞINI BİLMİYOMUSUN DOKTORLARIN!veya tatil veya laptop veya herhangi bir ödül almak için mümessillerle pazarlıkların döndüğünü???)

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır7
cevapla 03.07.2012 11:30
0range 0range

doktorun ne suçu var o adamda farmakoloji kitabından yazıyor ne yazıyorsa suç firmadaymış ve kabul etmişledr

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır23
cevapla 03.07.2012 11:11
laz laz

bu olayin ilaclarla iliskisi yok... daha cok firmanin pazarlama taktigi ile ilgisi var... amerikada FDA'nin izin verdigi tanimlarin disina cikip ilaclari baska seylere de iyi geliyor diye pazarlarsaniz boyle yamulursunuz... o yuzden yine sabahin super muhabirleri gereksiz bir korku yaratmislar... hic mi ingilizce bilen yok bu gazetede?

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır1
cevapla 03.07.2012 12:23
doktor doktor

doktor düşmanı olan tipler tıp fak kazanacak kadar zekanız olsaydı bu yorumları yapar mıydınız acaba

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır6
cevapla 04.07.2012 09:50
Hacer Hacer

Eeeee bende Paxil kullandım ne olacak şimdi..?????????

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır3
cevapla 03.07.2012 16:33
bora bora

paxille ilgili ne yazılmış anlamadım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 14.01.2013 14:45
Gürsel Gürsel

Avandia adlı ilacı 7 yıl kullandım. Bu süre zarfıda 3 kez kalp krizi şüphesi doğuracak şekilde rahatsızlandım ve hastanede yattım. Kan tahllillerinde bulgu olmamasına rağmen şüpheler bu yönde idi. 2 yıl önce bıraktım ve rahatsızlığım düzeldi. Şu an spor ve destek tedavisi ile tip 2 diyabetim düzeldi. Bu ilaçtan zarar gören 3. dünya insanları tazminat kazanan ABD sağlık Bakanlığı. Ne iş anlayan var mı ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır0
cevapla 03.07.2012 15:22