5 günlük hava durumu
12 Eylül 2012 Çarşamba
Eş durumu mağdurlarını sevindirecek haber

Eş durumu mağdurlarını sevindirecek haber

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 12.09.2012  11:31
    Güncelleme : 12.09.2012  11:31

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, kamu görevlisi olmaları nedeniyle ayrı ayrı illerde çalışan öğretmenlerin eşleri ile buluşması için Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'e talimat verdiği öğrenildi.

Erdoğan'ın detaylı bir şekilde çalışılmasını istediği tayinlerle ilgili MEB de harekete geçti.

Yeni Şafak gazetesinden Fazlı Şahan'ın haberine göre, öğretmenlerin eş durumundan tayin talepleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 'il emri' uygulamasına son vermesi ve '4+4+4' eğitim sisteminden kaynaklı çok sayıda öğretmeni norm fazlası haline düşürünce tayin talepleri de askıya alındı. Başbakan Erdoğan'ın talimatı üzerine, Milli Eğitim Bakanlığı bir çalışma başlattı. Bakanlık yapacağı yeni çalışmayla ilgili öncelikle norm kadro açığı olan okulların haritasını güncelleyecek. Bu harita üzerinden yeni bir özür grubu atamasının da yapılması bekleniyor.

BU AY İÇİNDE YAPILACAK

Bu durumda eylül ayı içerisinde, kadro açığı olan bölgelere bir kez daha eş özür durumuna bağlı yer değiştirme ataması sağlanabilecek. Bu atama kadro açığı bulunan yerlerle sınırlı olacak. Yapılan çalışma yeni eğitim yılı başında eşinin yanına tayin bekleyen öğretmenler için son bir fırsat imkanı olmuş olacak. Böylelikle kadro yokluğu nedeniyle eşiyle batı illerinde buluşamayan öğretmenlerin doğu illerinde eşinin yanında görev yapması mümkün olacak.

9 BİN ÖĞRETMENİ İLGİLENDİRİYOR

Bakanlığın yürüttüğü çalışma yaklaşık 9 bin öğretmeni ilgilendiriyor. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in geçtiğimiz günlerde açıkladığı bilgilere göre, bu yıl toplam 25 binden fazla öğretmen eş durumundan iller arasında yer değiştirmek isterken, bugüne kadar sadece 16 bin öğretmenin talebi karşılanabilmişti. Başbakan Tayyip Erdoğan'ın talimatı doğrultusunda yapılan yeni çalışmayla bu taleplerin büyük oranda karşılanması bekleniyor.

kalan karakter 460

doktor doktor

bu ulkede öğretmen olmak varmış; yaz tatıllerı, bayram tatıllerı, mecburı hızmet dönemınde keyfi bir şekilde eş durumu atamaları, istedikleri kadar rapor alıp mecburi dönemı bitirmeleri.....
tek ricam doktorların tarafsız bir şekilde mecburi hizmetlerine ve eş durumuna bakılması....!

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır32
cevapla 12.09.2012 13:12
öğretmen öğretmen

bu ulkede doktor olmak varmış; yaz tatıllerı, bayram tatıllerı, mecburı hızmet dönemınde keyfi bir şekilde eş durumu atamaları, istedikleri kadar rapor alıp mecburi dönemı bitirmeleri

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 14.08.2013 12:59
doktor bey e doktor bey e

senin aldığın paraya bakınca,hastalarla tek tek iki çift laf konuşmaya üşene üşene muayene edip aldığın parayı düşününce daha da mı halinden memnun değilsin.döner diye bişey icat etmişsiniz ülkeyi döner ekmek diye yediniz de doymadınız.öğretmen 40 tanesiyle bi anda uğraşyo ne çektiğini klimalı odanda yaylanarak anlayamazsın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır3
cevapla 18.01.2013 17:37
öğretmen.. öğretmen..

aslında böyle yorum yapabilmek için 40 kişilik bir sınıfta endüstri meslek lisesinde 40 dakika ders yapmanız lazım.karşıdan kolay görünen her işin bir zorluğu var.psikolojik zorluklar nedense hep göz ardı ediliyor.bende bazen keşke masa başı memur olsaydım diyorum...empati kurun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır2
cevapla 28.11.2012 19:08
bir doktor bir doktor

Haklısın biz hastalarımızla telepati yoluyla iletişim kuruyoruz, hepside bizi bir kerede anlıyor, kendi sağlıklarından o kadar sorumlular ki tedavilerini sonlandırıp başlatabiliyorlar. Bizde gün boyu susup duruyoruz, bi de üstüne 10.000 TL para kazanıyoruz. Ben 3 yıldır ailemden uzakta çalışıyorum, mecburi hizmet nedeniyle atandım, eş durumu tayini yaptıramıyorum, çünkü eşim özel sektörde çalışıyor. Düzenleme olacaksa tüm kamu çalışanlarını kapsamalı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır4
cevapla 12.09.2012 16:02
doktor1 doktor1

gidin üniversite sınavına kazanın tıp fakültesini alın 10000 tl yi.. şimdiye kadar ben hiç görmedim o maaşı da neyse..

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır4
cevapla 12.09.2012 15:04
doktor1 doktor1

sen hiç gecenin üçünde kalp krizi geçiren bir hastaya yada doğum yapan bir hastaya gittinmi
hangi doktor 10000 lira maaş alıyormuş...
o kadar kolaysa gidin üniversite sınavına girin kazanabilirseniz doktor olun sonra konusun
nedir bu doktor düşmanlığı ülkemizde anlamıyorum.. ne hikmetse herkes çocugunun doktor olmasını istiyor..

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır4
cevapla 12.09.2012 15:01
bir öğretmen bir öğretmen

bu ülkede doktor olmak çok avantajlı. Günde 1 saat nefes tüketmiyor en az 10000tl alıyorlar. Tabiki çoğunluğunun hakkını veremedikleri bu paranın pek hayrını görmüyorlar.Burası da farklı bir konu.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır13
cevapla 12.09.2012 14:35
ben ben

Anayasa'ya aykırı ugulamalardan vazgeçmek, ne zamandan beridir lütuf ve takdire şayan oldu? O kadar zamandır ailelerinden uzakta görev yapaların mağduriyeti ne olacak?

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır1
cevapla 12.09.2012 15:23
AliRıza AliRıza

Eş durumunda sadece il dışından bahsediliyor, oysa aynı il içinde görev yapan birçok eşler mesafe olarak iller arası mesafeden daha uzakta. ben il içindeyim ama eşimle aramdaki mesafe 160 km ve dört saat yirmi dakika sürüyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır0
cevapla 12.09.2012 15:36
kenan kenan

kadrolarda boşluk olmasına rağmen açık göstermedikleri için öğretmenler istedikleri ilde eşlerinin yanında çalışamıyor,İnşaallah bu milli eğitim yöneticileride en sevdiklerinde sonsuza dek ayır kalırlar....

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 14.09.2012 09:33
aslı aslı

bu olması muhtemel eş durumuna aaması sadece 13 ağustosta tayin isteyip te tayin alamayan hocalarımız için mi geçerli bilgisi olan var mı

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 14.09.2012 01:04