Vodafone Türkiye', 2012-13 mali yılının nisan-eylül 2012 dönemine ait yarıyıl sonuçlarını açıkladı.
Vodafone Türkiye'nin toplam gelirleri 2012-13 mali yılının ilk yarısında bir önceki mali yılın aynı dönemine göre yüzde 19,1 artışla 2,7 milyar liraya ulaşırken, şirket 12 çeyrektir çift haneli büyümesini devam ettirdi. Vodafone Türkiye'nin mobil gelir pazar payı mali yılının ikinci çeyreğinde, bir evvelki çeyreğe göre 0,4 puan artarak yüzde 28,9'a yükseldi.
Şirketin toplam abone sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 0,9 milyon artarak 18,7 milyon olarak gerçekleşti. Faturalı abone sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre 1,2 milyon artış ile 6,5 milyona çıkarak şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı.
Vodafone Türkiye'nin faturalı ve faturasız aboneler için ortalama abone başına geliri (ARPU) mali yılının ikinci çeyreğinde 22,3 lira olarak gerçekleşti.
Şirketin, 2012-13 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Karı (FAVÖK) 454 milyon liraya ve FAVÖK marjı da geçen yılın aynı dönemine göre 1,7 puan artışla yüzde 16,9'a yükseldi.
MOBİL İNTERNET GELİRLERİNDE YÜZDE 101 ARTIŞ
Şirketin, akıllı cihaz penetrasyonunu geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık iki kat artışla yüzde 17,7'lik seviyeye çıkarması, mobil internet ve data gelirlerine de yansıdı. Geçen senenin aynı yarıyılına göre mobil internet gelirlerinde yüzde 101 ve data gelirlerinde yüzde 54 artış kaydetti.
Şirket en ileri teknolojileri yenilikçi çözümlere dönüştürerek sunduğu, ''toplam iletişim hizmetleri stratejisi'' sayesinde kurumsal müşteri segmentindeki servis gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39 oranında artış kaydetti.
Net Tavsiye Skoru'nda 5 çeyrektir sürdürdüğü lider konumuyla en çok tavsiye edilen operatör yine Vodafone Türkiye oldu. Vodafone, küresel ''akıllı şebeke'' uygulamalarını Türkiye'ye aktararak abonelerine dünya kalitesinde kullanıcı deneyimi sağlayan yüksek teknoloji yatırımlarını sürdürdü.
Müşterilerine değer katma odaklı segmentasyon strateji ile yenilikçi ürünler sunmaya devam eden Vodafone, özellikle faturasız tarifelerin kontrol avantajı ile faturalı hatların kullanım kolaylığını birleştiren ve Türkiye'de bir ilk olan ''hibrit tarife'' modelini uygulamaya aldı.
Ayrıca, Vodafone uluslararası iletişim ağında tüm mobil iletişim hizmetlerinde yurt içi-yurt dışı fiyat ayrımını ortadan kaldıran ''Her Şey Dahil Vodafone Pasaport''u hayata geçirdi.