5 günlük hava durumu
17 Kasım 2012 Cumartesi
Taşerona kadro!

Taşerona kadro!

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 17.11.2012  12:55
    Güncelleme : 17.11.2012  14:01

Ücret, izin, mesai, kıdem gibi konularda haksızlığa uğrayan taşeron işçilere müjde geliyor. Yeni yasa ile onlar da kadrolu işçilerle aynı haklara kavuşacak.

Hükümet, taşeron işçilerin yüzünü güldürecek düzenleme için düğmeye bastı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, ücret, izin, mesai gibi konularda haksızlığa uğrayan taşeron işçilerin sorunlarını çözmek için bir yasa taslağı hazırladı. Hazırlanan taslak, işçi ve işveren sendikalarının görüşüne açıldı. Taslağın yasalaşmasıyla; taşeron işçiler çalıştırıldıkları kurumlardaki diğer işçilerle aynı haklara sahip olacak.

HAKLARINI ALACAK
Daha önce TAKVİM'in gündeme getirdiği çalışmada, tüm firmaları yakından ilgilendiren düzenlemeler var. Taslağa göre; patronlar bir işyerinde sadece asıl işi tamamlayan yan işleri değil, asıl işi de taşeron bir şirkete vererek, taşeron işçi çalıştırabilecek. Yine taslağa göre; patronlar, işçiler arasında dengeyi gözetecek. Yani işveren, aynı işi yapan kendi işçisi ile taşeron işçi arasındaki ücret, mesai, izin gibi özlük haklarını ilgilendiren konularda ayrım yapamayacak. Ayrım yapması halinde, çalıştırdığı taşeron işçiye kendi işçisi muamelesi yapılarak tüm haklarını alması sağlanacak.

KAMUDA 1 MİLYONU AŞTI
Türkiye'de hem kamuda hem de özel sektörde taşeron işçi çalıştırılması çok yaygın. Halen, kamu kurumlarında çalışan taşeron işçilerin sayısı 1 milyonu aşmış durumda. Yapılacak düzenleme, özel ve kamu taşeronlarını kapsayacak. Taslak kamu taşeronlarını da ilgilendireceği için artık devlette, düşük maaşla hemşire, hastabakıcı, röntgenci çalıştırılamayacak. O hastanede çalışan hemşire, hastabakıcı ne maaş alıyorsa, taşeron işçiye de aynısı verilecek. Çalışma süresi, izin, mesai hakları ile kıdem tazminatı aynı şekilde işletilecek. Kıdem tazminatlarını devlet üstlenecek.

kalan karakter 460

Berat Öz Berat Öz

Süper bir haber yıllardır bu haberi bekliyorduk umarım artık kısa sürede meclisten geçer. Bu yasa için büyük emek sarfeden Bakanımız Faruk Çelik'e sonsuz teşekkürler.. Modern köleliğe son artık

Aynı Görüşte misiniz?
evet1567
hayır264
cevapla 17.11.2012 15:22
rıdvan rıdvan

tipik bir büyük gönüllülük ülkede bunlardan çok var

Aynı Görüşte misiniz?
evet42
hayır16
cevapla 25.04.2013 13:03
hjhgj hjhgj

8 senedir kamunun entepesinde taşeron olarak çalışıorum hersene şirket degişir. mesai olayı yoktu kıdem tamınatıda iyi olacak.. en önemli olan maaşı ıkı bınlıra falan yapmalrı lazım

Aynı Görüşte misiniz?
evet285
hayır13
cevapla 28.03.2013 09:44
erol erol

bu nedirya hergün aynı şeyleri yazıyonuz kendi maaşlarınızı bir gecede meclisten onayladınız taşoren neden cıkmıyor ya taşorene kadro lütfen bitirin vermiyecekseniz vermeyin olacaksada olsun bitsin

Aynı Görüşte misiniz?
evet335
hayır8
cevapla 08.03.2013 15:21
haluk ceylan haluk ceylan

bizde temizlik ciyiz tuvalet temizliyoz sizin gibi ruj sürüp ütülü elbise ile masada uturmuyoruz

Aynı Görüşte misiniz?
evet350
hayır23
cevapla 19.02.2013 23:01
Ahmet Ahmet

amele kutahya sen kpss sisteminin gerçekliğine ve doğruluğuna ne kadar inanıyorsun.. Taşeron olarak çalışmadan bizleri asla ve kat'a anlayamazsın... Belkide memursundur. Hasbel kader ataman yapılmıştır veya birilerinin yardımıyla olmuştur olmuşsada.. Eğer memursan biz senin gibi yatarak maaş almıyoruz. Alnımızın teri kuruduktan birkaç ay sonra alıyoruz.. Konuşuyorsun ama boş konuşuyorsun. Laf olsun diye konuşma. Davulun sesi uzaktan her zaman hoş gelmez..

Aynı Görüşte misiniz?
evet294
hayır7
cevapla 12.02.2013 02:39
TÜRKAN ERCAN TÜRKAN ERCAN

SAĞOL BİZDE SENİ SEVİYORUZZZZZZZ.NEDEN BEKLEMEYELİM KARDEŞİM ,KPSS YE GİRDİM 80 PUAN ALDIM AMA YERLEŞEMEDİM VE 17 SENEDİR KAMUDA EŞŞEKLER GİBİ HİZMET VERİYORUM TAŞERONDA.ŞİMDİ SÖYLE BAKALIM BEN VE BENİM GİBİLER HAK ETMİYORDA KİM EDİYOR????

Aynı Görüşte misiniz?
evet291
hayır27
cevapla 07.02.2013 13:15
cebrail cebrail

sen kendin inanıyormusun bu habere yıllardır bizi böyle uyutuyorlar arkadaş

Aynı Görüşte misiniz?
evet379
hayır30
cevapla 05.02.2013 16:21
ramazan ramazan

taşaron işçiler daha çok bekler türkiyede işveren kan emiliciği varken

Aynı Görüşte misiniz?
evet465
hayır35
cevapla 29.01.2013 08:15
zonguldak zonguldak

kpss ye girmeden sözleşmeli ,4 bli ve 657 li olan kamu çalışanları için neden yorum yapmıyorsunuz adamlar adım adım kadroya gitti .taşeron yıllarca kamunun ezilen çalışanı olarak hak elde etse çokmu?

Aynı Görüşte misiniz?
evet437
hayır13
cevapla 22.01.2013 10:49
ibo ibo

kpss ye girmiş bi rdün ya adam var ama bazen taşeronun yaptığı işi yapamıyor kpssli masa başı iş istiyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet217
hayır15
cevapla 21.01.2013 21:55
h.u h.u

bireysel deil toplumsal düşün ok bu durumda çalışan ilerde senin çocuğun kardeşin de olabilir herkesin işi iyi olsun milletin işi iyi olursa çevrenin işi iyi olursa unutma seninde işin iyiolur

Aynı Görüşte misiniz?
evet206
hayır5
cevapla 21.01.2013 11:12
KÜTAHYA KÜTAHYA

Sayın Amele Kütahya senin ailendeki herkes kpss girdidemi iş sahibi oldu bizim zamanımızda kpss yoktu biz kaç senedir taşeronda çalışıyoruz çalıştığımız işyerlerinde senin gibi zihniyette olan insanların emirleri altında eziliyoruz hiçbir hakkımız gözetilmiyor. Bırakında seneler sonra bizim ve ailemizin yüzü gülsün artık...

Aynı Görüşte misiniz?
evet538
hayır9
cevapla 11.01.2013 13:28
amele kutahya amele kutahya

çok beklersiniz ne yani kpss ye girmeyin bedavadan kadro bekleyin hepinizi seviyorumm.....:)

Aynı Görüşte misiniz?
evet79
hayır734
cevapla 07.01.2013 17:13
meut meut

evet

Aynı Görüşte misiniz?
evet68
hayır100
cevapla 29.12.2012 20:13
ayşe öz ayşe öz

istedikleri yasayı bir günde umursamadıği yasayı sallana sallana süre

Aynı Görüşte misiniz?
evet763
hayır26
cevapla 29.11.2012 13:12
haşimbulut haşimbulut

aynı duygulurı paylaşiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet342
hayır17
cevapla 19.11.2012 11:10
taşra taşra

firmalar çoktan kılıfını hazırlamıştır bile.yasanın bi anlamı kalmamıştır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet825
hayır35
cevapla 17.11.2012 16:04
oguz oguz

evet dogru

Aynı Görüşte misiniz?
evet282
hayır17
cevapla 19.11.2012 13:29
işçi işçi

Asıl işi taşerona verdinmi işverenin kadrolu personele ihtayıcı kalmaz. emsal alınacak kadrolu kalmayınca taşeron işçisi yine avucunu yalar.Ben haberden bunu anladım

Aynı Görüşte misiniz?
evet595
hayır58
cevapla 17.11.2012 14:51
kartal kartal

kardesim hakılısın asıl işi tasrona verirsen yarın gözünün yaşına bakmaz kapıya koyar
biz zaten tasron sirketlerden eziyet korku yasıyoruz hükümet ne yapmak istiyor
anlamadım milleti işşizliğe isyana tesvik ediyor taserona yüz verdiğin sürece biz
eziyet cekmeğe mahkumuz ama secimler yakın allah büyüktür

Aynı Görüşte misiniz?
evet315
hayır44
cevapla 24.12.2012 15:45
muazalı muazalı

arkadaşlar sözde bu ay nisan ayı içerisinde bu sorun kökten çözülecek bizde artık eşit işe eşit ücret sendikal haklar v.s istiyoruz yeter artık....

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 09.04.2014 15:35
hüseyin hüseyin

bu nedir ALLAH aşkına yıllardır aynı şeyler taşeronun halini kendisi bilir vergiden düşmedi bari maaşını iyileştir kadro derecesi ver umarım iyi şeyler olur inşallah

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 23.01.2014 23:02