Louis Vuitton Fon Grubu bünyesindeki lüks İtalyan mobilya markası Calligaris, bir yıl önce Türkiye pazarına girdiğinde altı mağaza hedefliyordu. Şirket gelen talep karşısında hedef büyütüp bu sayıyı 25'e çıkardı. Calligaris Pazarlama Direktörü Mauro Mosca, "Türkiye'de mağaza açmadan önce birçok Türk müşterinin İtalya'daki mağazamızdan alım yaptığını gördük. Talep üzerine girdiğimiz Türkiye pazarında hedefimiz orta vadede 6 ila 10 arasında mağaza açmaktı. Ancak o kadar büyük bir taleple karşılaştık ki bir yılda bu sayı altıya ulaştı. Hedefimizi 2-3 yıl içinde 25 mağazaya çıkardık" diye konuştu. Tasarım sandalyelerin tanesinin 80 eurodan başladığı mağazada en pahalı ürün ise 10 bin euroluk masalar. Mosca, Türkiye'de tasarım mobilyaya büyük bir talep olduğunu söyleyerek "Pahalı ürünlerin daha fazla satılması bizi şaşırttı" dedi.
'TÜRKLER TAKIM ALIYOR'
Calligaris markasının Türkiye distribütörü olan Xuma Design Yönetici Ortağı c ise "Tahminlerimizin aksine Türkiye'de pahalı ürünler an fazla satanlar arasında. Bir düğmeye basıldığında 6 kişilikten 12 kişilik masaya dönüşen 10 bin euroluk ürünümüz en fazla görüyor. Türk tüketicisi akıllı İtalyan tasarımlarını sevdi" dedi. Türk tüketicilerin tek parça değil de takım halinde mobilya satın aldıklarını söyleyen Okumuş, bunun markanın en büyük hedefleri arasında olduğunu söyledi.
BATMAN'DAN TALEP GELDİ
Türkiye'nin her yerinde mağaza açmayı hedeflediklerini kayden Okumuş, "İzmir, Ankara, Bursa, Konya, Adana, Bodrum' hedefler arasında. Gaziantep, Diyarbakır ve Batman'daki yatırımcılardan da mağaza açmak için talep alıyoruz" dedi.