Krizin derinleştiği Avrupa'da firmalara Türk ilgisi iyiden iyiye artıyor. Sektörlerinde fırsatları değerlendirmek için oturan firmalardan biri de dünyanın en büyük beşinci mobilya aksesuarı üreticisi Samet oldu. En büyük İtalyan üreticisi rakiplerinin piyasadan çekilmesiyle oluşan boşlukta kendine yer arayan firma, İtalyan sanayisinin yoğunlaştığı Bergamo şehrine 1.000 metrekarelik bir showroomu da içeren bölge müdürlüğü kurdu.
'PAZAR PAYI ALMAK DEMEK'
2001 krizi sonrası bazı Avrupa ülkelerinde kendilerinin adeta kapıdan çevrildiğini ve mal alırken sorguya çekildiğini belirten Samet Genel Müdürü Ufuk Kızıltan, geçen 12 yılda kendileri de dahil Türk firmalarının Avrupalıları satın alacak hale geldiklerini söyledi. "Artık uzun bir pazar araştırması sürecinden sonra yatırım yapıyoruz. Avrupa'da büyüme planlarımız içinde şirket satın alma da var. İmajı hala güçlü olmasına rağmen finansal durumu kötü firmalar var. Bunları satın almak pazar payı satın almak olacak" diyen Kızıltan, krizde yüzde 30 küçülmelerine rağmen İtalyanların hala Türkiye'nin 10 katı büyüklüğe sahip olduğunu da vurguladı. Kızıltan, "İlk yıl 3.5 milyon euro ciro hedefliyoruz. 5 yıln sonunda ise 50 milyon Euro ciroya ulaşmak istiyoruz. 9 milyar olan dünya mobilya aksesuarları pazarının 500 milyon eurosunu İtalya oluşturuyor. Almanya ve Rusya'da da showroom açma hazırlığımız var" şeklinde konuştu.
10 LİRADAN BİRİ AR-GE'YE GİTTİ
Araştırma-geliştirmenin yaptıkları işin temelini oluşturduğunu anlatan Kızıltan, toplam giderlerinin yaklaşık yüzde 10'unu Ar-ge'ye harcadıklarını kaydetti. Devletin Ar-ge konusunda verdiği destekten faydalandıklarını vurgulayan Kızıltan, bu departmanda geliştirdikleri ürünler için dünya çapında patent aldıklarını belirtti. Sektörlerindeki en büyük şirketin yaklaşık 1.6 milyar euro ciro yaptığı bilgisini veren Kızıltan, dördüncü sıradaki rakiplerinin ise 300 milyon dolar gelir elde ettiğini belirtti.
TASARIMIN MERKEZİ'NE TÜRK BAYRAĞI DİKTİ
Tasarımın ve mobilyanın merkezi olarak bilinen Milano'da showroom açan firma, Milano-Bergamo'da 1.000 metrekarelik bir alan üzerine yatırım yaptı. Dünyaca ünlü İtalyan mobilya markası Poliform markalı mobilyalarla hazırlanan İtalya Showroom hakkında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Kızıltan, "İtalya, ağırlıklı olarak ihracat yapan 500 milyon euro hacminde büyük bir pazar, Türkiye pazarından 2.5 kat daha büyük bir pazardan söz ediyoruz. Global pazarda kartlar yeniden dağılırken; Almanya, Avusturya gibi markaların en önemli alternatifi olarak bu pazarlara girmeyi hedefliyoruz" dedi.
ARTIK GURURLA 'MADE IN TURKEY' YAZIYORUZ
Türk sanayici, bir süre öncesine kadar 'Çin malı' muamelesi gören ürünlerini pazarlayabilmek için yabancı isimler koyuyordu. Ancak son 5 yılda Türkiye'nin imajı çok güçlendindiğini ifade eden Ufuk Kızıltan, "Bizde bundan faydalanıyoruz. Ekonomideki istikrar, THY kanalıyla dünyanın her yerine kolay ulaşım dünyanın bize bakış açısını değiştirdi. Bizde ürettiğimiz malların üzerine gururla 'Made in Turkey' yazıyoruz" şeklinde konuştu.