Şirketlerde sosyal sorumluluk bilincinin artması yeni yıl hediyelerine de yansıdı. Özellikle bu yıl aralık ayı boyunca Türk Eğitim Vakfı (TEV), Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), UNICEF ve TEMA gibi kuruluşların çıkardığı hediye konseptindeki bağış kartlarına ilgi büyüktü. Yeni yıl öncesinde müşterisi olduğu bankadan bir tebrik kartı alanlar, "Sizin adınıza UNICEF'e bağış yapıldı" ya da "Adınıza yapılan bağışla TEGV aracılığıyla bir çocuğun yıllık eğitim masrafları karşılandı" sözleriyle anlatılan özel hediyelerle karşılaştı.
50 ŞİRKET KATILDI
TEV yöneticilerinden Eda Noyan, "Mutlugün Kartları" adındaki ürüne ilginin giderek arttığını ve 2013'e girilirken 20 kurumun kart ve sertifikaları hediye olarak tercih ettiğini söylüyor. Noyan, "Bu sayede şirketler 28 meslek lisesi ve 25 üniversite öğrencisinin yıllık burslarını karşılamış oldu" diyor. TEGV'den Yaprak Özmete de bu yılbaşında birey ve kurumların 70 TL'lik Paylaşım Sertifikaları hediye ettiğini vurguluyor. Özmete, şunları söylüyor: "30 şirket ve 75 bireysel bağışçı yeni yıl hediyesi olarak sertifika gönderdi. Bu yolla sağlanan gelirle 11 bin TL'ye yakın bir para toplandı. Bu bin 500 öğrencinin bir yıllık eğitim ihtiyacının karşılandığı anlamına geliyor."
HAYAT VEREN HEDİYELER
UNICEF'in Hayat Veren Hediyeler projesine ilgi büyüktü. Proje, 150 ülkedeki çocuğa hayat veriyor. Çocuk felci aşısından aile su setine, hazır besinlere kadar birçok paket proje kapsamında. Türk şirketleri bu yıl 25-145 TL arasında hediye paketleri bağışlayarak proje gelirlerinin yüzde 25'ini karşıladılar.
30 BİN FİDAN DİKİLDİ
TEMA çevreye bağış yapanların ilk tercih ettiği kurum oldu. TEMA'dan Elif Sezginer, Türkiye'nin dört bir yanındaki gönüllüler aracılığıyla toplam 30 bin fidan bağışlandığını söylüyor. Sezginer, bu yıl online bireysel bağışların da arttığını vurguluyor.