Hakan HASTAOĞLU - Sabah.com.tr
hakan.hastaoglu@sabah.com.tr
twitter.com/hastaoglu
Şirketini temsil eden halkla ilişkiler uzmanlarının, haber olmasını istedikleri konularda basın bülteni hazırlarken sıklıkla yaptıkları hatalardan bazıları...
YAYINLANMAYACAK BASIN BÜLTENİ NASIL HAZIRLANIR?
1- Markanızı, ürününüzü, hizmetinizi övebildiğiniz kadar övün. Hazırladığınız basın bülteninin editör tarafından en kısa sürede silinmesi için başlığından son satırına kadar övücü sıfatlarla bezeli olması yeterlidir. Özellikle patronların, yöneticilerin çok beğendiği, ürün kataloglarının ilk sayfalarından aparma metinler, basın bülteninizin habere dönüşmemesi için çok etkilidir.
2- Gönderdiğiniz elektronik posta sadece başlık ve dosya ekinden oluşsun. E-postanın metin alanına yazdıklarınız, editörün konuyu çok daha kısa sürede anlamasını sağlayacağı için bundan ısrarla kaçınmanız gerekir. Ayrıca artık birçok kimsenin e-postalarını telefon ve tablet bilgisayarlardan takip ettiği düşünülürse metin alanını boş bırakmak amacınıza giden en kestirme yolların başında gelir.
3- Basın bültenlerinizi listenizde yer alan bütün habercilere gönderin. Kültür-sanat veya sağlık editörleri acaba akıllı telefonlarla ilgili basın bültenlerini okumak ister mi diye düşünmeden gönderilen her e-postanın silinme ihtimali de o kadar yükselir. Özellikle editörlerin ilgi ve takip alanlarını öğrenip o konulardaki bültenleri yönlendirmek, basın bültenlerinin habere dönüşme oranını artıracağı için kesinlikle terk edilmelidir.
4- E-posta programında gönder tuşuna basarken aynı anda editörün telefon numarasını tuşlayın ve "Şu adresten bir bülten paylaştık, acaba elinize ulaştı mı" diye sorun. Bu telefon konuşması esnasında sakın konu hakkında bilgi vermeyin, hangi açıdan editörün ilgisini çekebileceğini vurgulamayın. (Zaten bunu yapabilmek için editörü tanımanız gerekeceğinden, çok da kolay olmazdı!)
5- Binbir emekle hazırladığınız basın bülteni editör tarafından göz ardı ediliyorsa, "Ben zaten 15 yıllık gazeteciyim, neyin haber olacağını senden daha iyi bilirim" anlamına gelecek bir çıkışla, daha sonra göndereceğiniz basın bültenlerinin otomatik olarak silinmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, patronun, müdürün selamıyla ısrarcı olarak ve "Ona ben söyledim, hadi haberi hemen gir bakalım" diyerek de aynı antipatik etkiyi bırakabilirsiniz.
6- Aynı e-postayı en az dört veya beş defa gönderin. Gün içerisinde 200'den fazla e-posta alan editör için aynı başlıkları topluca silmek daha kolay olacaktır.
7- Basın bültenini faksla gönderin. (Evet, hala!)