Türkiye'de
2011'de yüzde 41, 2012'de ise yüzde 36 oranında büyüyerek 160 milyon TL'lik bir hacme ulaşan Türk kahvesi pazarı, Alman kahve zinciri Tchibo'yu harekete geçirdi. 2005'ten beri Türkiye'de de faaliyet gösteren zincir, Türk kahvesindeki büyüme potansiyelini keşfedip, Almanya merkeze üretimi kabul ettirdi. Brezilya'nın Minas bölgesinden tedarik edilen kahve çekirdekleri 2 yıl süren Ar-Ge çalışması sonucunda Almanya'da Türk kahvesi olarak üretilmeye başlandı. Tchibo Türkiye Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, ilk 6 ay için 10 tonluk bir satış öngördüklerini, ancak kahvenin 1.5 ayda tükendiğini söyledi. Yoğun talep üzerine üretimin artırıldığını belirten Tanşu, "Şimdi Türk kahvesini Polonya, Rusya ve Romanya da istiyor. Paketler üzerinde çalışıyoruz. Amacımız kahvemizi dünyaya tanıtmak" dedi.
E-TİCARETTE REKOR
3 yıl önce Türkiye'de e-ticarete de giren Tchibo'nun cirosunun yüzde 30'unu bu kanaldan elde ettiğini belirten Tanşu, "Yıllık 40 milyon ziyaretçiye ulaştık. Tüketiciler sitemizden en fazla kıyafet satın alıyor" diye konuştu. Tanşu, Türkiye'de 11 ilde 51 mağazaya ulaştıklarını söyledi. Tchibo'nun Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduğunu belirten Tanşu, "Mağaza açarak büyümeye devam edeceğiz. Almanya merkez Türkiye'den oldukça memnun" diye konuştu.