İstanbul ve Ankara'da olduğu gibi Anadolu'nun diğer illerinde de alışveriş merkezi (AVM) yatırımları artıyor. Ancak rekabette doğru lokasyon oldukça önemli. Örneğin Samsun'un 2007'de faaliyete geçen ilk AVM'si Yeşilyurt, deniz kenarında olması nedeniyle yaz aylarında genel trendin aksine daha çok ziyaretçi çekiyor. AVM'nin bağlı olduğu Yeşilyurt Group'un Yönetim Kurulu Üyesi Fikret Yeşilyurt, "Ziyaretçi sayımız yazları kışa göre yüzde 25 artıyor. Doğru yerde yapılan AVM yatırımı, rekabette güç kazandırıyor" dedi. Yeşilyurt, Samsun'da son yıllarda 3 tane daha AVM yatırımı yapıldığını, ancak kendilerinin bundan etkilenmediğini belirterek, "Birçok marka sırada bekliyor. AVM yatırımcılarına önerimiz iyi bir lokasyon seçmeleri. Bizim AVM'miz şehrin ortasında ve deniz kenarında. O nedenle de şanslıyız" diye konuştu.