Peradenciler Tüketici Yasası çıkmadan indirimde düzenlemeye gitti. Vitrinlerde 'Net yüzde 30' veya 'Net yüzde 50' gibi ifadeler kullanmaya başlayan perakendecilerin yasaya hazırlık yaptığı öne sürüldü.
TREN D HALİNE GELECEK
Meclis'te bulunan tasarı, özellikle indirim konusunda net ifadelerin yazılmasını öngörüyor. Uygulamaya başlayan markalardan biri olan Kiğılı'nın Mağazalar Genel Koordinatör Yardımcısı Hazel Alibaşoğlu, yüzde 50 net indirime girdiklerini açıkladı. Alibaşoğlu, "Yüzde 30 ya da 50'ye varan gibi ifadeler tüketicide negatif algı yaratıyor. Net olunca tüketicinin bakış açısı değişiyor. Trend bu yönde gelişiyor" şeklinde konuştu. Markalar rutin yaz indirimini de başlattı. Ancak halen birçok marka 'varan' ya da 'tam' ifadelerini kullanmaya devam ediyor.
STRATEJİYE BAĞLI
Ramsey Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, kendi markalarında 'Net yüzde 40' indirim yaptıklarını söyledi. Hızlı mal sirkülasyonu olan markaların 'varan' kelimesini de kullandıklarını açıklayan Doğan, "Bu, onların marka stratejileriyle alâkalı" diye konuştu.