Nazo
markasıyla aromalı içecek pazarında faaliyet gösteren Nazlı Gıda, Avrupa'ya açılıyor. 'Var mı Nazo gibisi' reklamıyla Türkiye'de 1999'dan beri yakaladığı çıkışı devam ettiren firma, pazar lideri oldu. Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, Türkiye'deki satış ve pazarlama stratejisini Avrupa'ya taşıyacaklarını söyledi. İşe öncelikle Türkler'in yoğun olduğu Almanya'dan başlayacaklarını anlatan Kurt, "Burada 1.5 milyon dolarlık reklam atağımız olacak. 2023'te dünya markası olmayı hedefliyoruz" dedi. 13 ülkeye ihracat yapan şirket, ihracat ağını da genişletmeyi planlıyor.
ŞEKER KUL ANMIYORU Z
Kurt, bir Nazo paketiyle 1.5 litrelik içecek yapıldığını ve yıllık 172 milyon litre üretim hacmine ulaştıklarını söyledi. Kurt şöyle konuştu: "Bir paket toz içeceği sadece 35 kuruşa satıyoruz. Uygun fiyat ve lezzetimizle rakip tanımıyoruz. Şeker değil, tatlandırıcı kullanıyoruz. Bir bardak Nazo'da 4 kalori var" dedi. Şirket 2009'da girdiği mısır cipsi, sakız ve çikolata ürün gamına 2010'da patates cipsini de eklemişti. Nevşehir'de Peritos markalı patates cipsi üreten Seykar Gıda'nın yüzde 75'ini satın alan Nazlı, bu alanlarda da hedef büyüttü. Yeni projelerinin de olduğunu söyleyen Ethem Kurt, doğal limonata üreteceklerini belirtti.
YÜZDE 10 BÜYÜYECEĞİZ
KURT,
sahlep ve sıcak çikolata ürünlerinin de 2014'te piyasada olacağını söyledi. Bu yıl yüzde 10 büyüyeceklerini belirten Kurt, "22 milyon lira ciro hedefliyoruz. Aromalı içecekte lideriz. Cipste de arayı açacağız" dedi.