Ekonomik krizle birlikte küresel reklam harcamaları yavaşlarken, Türkiye'de ise büyüme sürüyor. Reklam pazarı yıllık ortalama yüzde 10 büyüyor. 2013 yılının ilk yarısında da bu durum değişmedi. Reklamcılar Derneği'nin açıkladığı verilere göre, dünya genelinde reklam yatırımları yüzde 3 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 10 oldu. Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, yılın ilk yarısında 2.64 milyar liralık reklam yatırımı yapıldığını belirtti. Bu rakam geçen yıl 2.39 milyar liraydı.
TV'NİN PAYI ARTIYOR
Üner'in açıkladığı bilgilere göre reklamda aslan payını televizyon ve gazeteler aldı. Bu yılın ilk yarısında televizyon reklamlarına yönelik yatırım 1.54 milyar lira oldu. Geçen yıl bu rakam 1.36 milyar lira iken dönemsel değişim yüzde 13'lük artış şeklinde oldu.
GAZETE İKİNCİ SIRADA
Gazetelerin
reklam pazarından aldığı pay ikinci sırada olmalarına rağmen yüzde 4'le sektörün altında kaldı. Gazetelere yapılan reklam yatırımı 2012'de 522 milyon lirayken, bu yıl rakam 541 milyona yükseldi. Dijital reklam pazarı yüzde 13 arttı.