Şekerbank, Şubat 2013'te hayata geçirdiği "Kapımız Esnafa Açık" platformunda "Her Ayın 15'i Esnafın Günü" etkinliği yapıyor. Özel sektör, kamu, sivil toplum kuruluşları ile tüketicileri esnafla buluşturmak ve iş hacmini artırmak amacıyla oluşturulan platformda Coca-Cola, Visa, Pınar, Milangaz, Vodafone gibi markalar el ele verecek. Firmalar, her ayın 15'inde hem esnafa hem de tüketiciye özel kampanyalar düzenleyecek. Şekerbank Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Göktan, projeyi esnafın iş hacmini artırarak kapılarının açık kalmasını, böylece üretime ve ülke ekonomisine katkı sağlamaları için başlattıklarını söyledi.
8 MİLYONLUK KESİMİ ETKİLİYOR
Kampanya, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı himayesinde ve Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu'nun (TESK) desteğiyle hayata geçiriliyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, toplumun refahını yükseltmek için her kesime yönelik özel çalışmalar yapıldığını belirtti. Bakan Yazıcı, "Ülkemizde, 1 milyon 563 bin 623 esnaf ve sanatkârımıza ait 1 milyon 681 bin 620 işletme bulunuyor. Buna, bir buçuk milyonu aşan işletmede çalışan ve aileler de dahil edildiğinde esnaf ve sanatkârlarımıza yönelik hizmet ve politikalarımız, yaklaşık 8 milyonluk bir kesimi etkilemektedir" diye konuştu. Hayati Yazıcı, bakanlık olarak hedeflerinin aktif, güçlü ve girişimci esnaf ve sanatkârların sayısını artırmak olduğunu vurguladı.