2009'da Toyotasa'daki yüzde 65'lik hissesini Suudi ALJ Group'a 85 milyon dolara satan Sabancı Holding, şimdi de Temsa'yı vitrine çıkardı. Holdingin, otobüs ve midibüs segmentlerinde üretim ve ihracat yapan bağlı ortaklığı Temsa Global'de satış dahil stratejik opsiyonları değerlendirmek üzere Credit Suisse'i yetkilendirdiği belirtiliyor.
SABANCI: GERÇEK DEĞİL
Sabancı Holding ise KAP'a yaptığı açıklamada satış haberlerinin doğruyu yansıtmadığını bildirdi. Temsa'nın satış işlemi gerçekleşirse Sabancı'nın lastik üretimi dışında otomotivle bağı kalmayacak. Mitsubishi ve Komatsu markalarının da Türkiye distribütörlüğünü yapan Temsa, Adana'daki tesislerinde 4 bin adet otobüs ve midibüs, 7 bin 500 adet hafif kamyon olmak toplam 11 bin 500 adet araç üretim kapasitesine sahip. Küresel krizin yaşandığı 2008'in ardından yeniden yapılanma sürecine giren şirket, unvanını Temsa Global olarak değiştirmişti. Temsa Global 2012 sonunda da, Mitsubishi otomotiv dağıtım ve Komatsu iş makineleri birimlerini iki ayrı şirket olarak otobüs üretim faaliyetlerinden ayrıştırıp, Temsa Global iştiraki haline getirmeye karar vermişti. Mısır'da da üretim tesisi bulunan Temsa, ülkedeki olaylar nedeniyle üretimini durdurmuştu. Geçen yılı 604 milyon dolar ciroyla kapatan şirket, 164 milyon dolarlık ihracat yapmıştı.
BİRÇOK SEKTÖRDEN ÇEKİLDİ
Son yıllarda yeniden yapılanma süreci yaşayan Sabancı Holding, Akkardansa ve Bossa'daki hisselerini Faruk Ebubekir'e, Gıdasa'daki payını BİM'in büyük ortağı Mustafa Latif Topbaş'a, Pilsa'yı Hollandalı Wavin'e, Dönkasan'ı Olmuksa'ya, Olmuksa'yı ise bu yıl International Paper şirketine sattı. Sabancı, bu yıl temmuz ayında Diasa'daki payını da 129 milyon liraya Şok Marketleri'ne devretti.