İflas eden Grundig markasını 2008 yılı sonunda Arçelik bünyesine katan Koç Grubu, adet değil, kârlılığına odaklandı. Berlin'de 4 - 9 Eylül tarihlerinde düzenlenen IFA fuarına katılan Grundig CEO'su Şemsettin Eksert, 2009 yılının değerlendirmesini Türk gazetecilere yaptı. Eksert süreçle ilgili "Grundig markası iflastan geldiği için üzerinde toz vardı. Satın almadan sonra üzerindeki tozu aldık. Markanın genç kesimler tarafından bilinirliğini artırdık" dedi. Grundig'in, Koç Holding kalitesiyle uyuştuğu için ayakta kalabildiğini ifade eden Eksert, markayı başkası alıp yeniden yapılandırmadan geçirse de bu kadar ayakta tutmasının mümkün olamayacağını iddia etti. Eksert, 2008 sonunda markayı aldıklarında ciddi yeniden yapılandırmaya ihtiyacı olduğunu da kaydederek, "Bütün ülkelerde yeniden yapılanma faaliyetini bitirip ticari tarafa bakabilir hale geldik. Kararlar alarak hızlı uyguladık, artık marka ayakları üzerinde durur hale geldi" dedi.
SES VE BAKIMDA BÜYÜDÜ
Uzun vadeli hedefler belirlediklerine dikkat çeken Eksert, "Ses sistemleri ve kişisel bakım ürünlerinde hızla büyüyerek, konsolide, ciroda pozitif rakamlara ulaştık" dedi. Uzun vadede Almanya'da tüketici elektroniğinde büyütmeyi planladıklarını da vurgulayan Eksert, Almanya'da bu alandaki paylarını artırmak istediklerini, hedeflerinin Almanya ve Almanca konuşan ülkeler olduğunu söyledi.
MARKA GİDEREK GENÇLEŞİYOR
Normalde 40 yaş üstü tüketicinin Grundig markasını tanıdığını işaret eden Ekserti "Biz şimdi bunu 30 yaş altına düşürmeye çalışıyoruz. Gençlerin en çok kullandığı MP3 çalarlar aracılığıyla marka kendini gençlerle yeniden tanıştırdı. Özellikle bakım ürünleri ile genç kadın tüketicilere de ulaştık" dedi.