Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın gıda güvenliğini korumak amacıyla hayata geçirdiği 'Alo 174 Gıda Hattı'na ilgi her geçen gün artıyor. Türkiye'nin "Gıda Risk Haritası"nı oluşturmak amacıyla kurulan telefon hattına gelen ihbar ve şikâyetlerden bazıları oldukça ilginç. Bazı vatandaşlar hayvan şeklinde ekmek satılmasından, bazıları ise aldığı reçelden sadece üç çilek çıkmasından yakınıyor. Şubat 2009'da kurulan çağrı merkezi bugüne kadar 41 bin 130 adet başvuru aldı. Vatandaşlar tarafından en çok şikâyet, gıda üreten ve satan işletmelerin hijyen kurallarını ihlal ettiği yönünde oldu.
GIDA ŞİKÂYETİ ÇOĞUNLUKTA
Bir vatandaş çağrı merkezine yaptığı başvuruda, marketin unlu mamuller bölümünde timsah, kaplumbağa gibi yabani hayvanlar şeklinde ekmek yapılmasından, ekmeğin hayvanlara benzetilmesinden yakındı. Başka bir tüketici ise aldığı reçelin içinden sadece 3 tane çilek çıkmasından dert yandı. Reçel kavanozunun üzerinde "Yüzde 35 meyve oranı vardır" yazmasına karşın, bin 100 gram reçelin içinden 3 adet çilek çıktığını belirten tüketici, firmadan şikayetçi oldu.
40 BİN İHBAR, 8 BİN CEZA
"Alo 174 Gıda Hattı"na yapılan 41 bin 130 adet başvurunun yüzde 82'sini ihbar ve şikâyetler oluşturdu. Bakanlık gelen başvurular sonucunda toplam 7 bin 930 adet cezai işlem uyguladı. Cezaların yüzde 62'sini para cezaları oluşturdu. 2 bin 500 işletme üretim ve faaliyetten men edildi. Vatandaşların şikayetlerinde tahıl, un ve unlu mamuller (9 bin 499 adet) ile et ve et ürünleri (5 bin 892 adet) ile ilgili olanlar ön sıralarda yer aldı. En çok başvuruyu ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Konya, Adana, Bursa ve Gaziantep'ten geldi.