5 günlük hava durumu
31 Temmuz 2011, Pazar

İlk helal market açıldı

  • Giriş Tarihi : 31.7.2011 10:50:34
  • Güncelleme Tarihi : 31.7.2011 10:51:02
Yaklaşık 50 ortaklı market, Osmangazi ilçesi Bağlarbaşı Mahallesi'nde hizmet verecek. Helal Marketler'in sayısının sene sonuna kadar İstanbul'da 100, Ankara ve Gaziantep'te 20'şer olmak üzere 140 şubeye ulaşması hedefleniyor. Şube Bursa İl Tarım Müdürü Kasım Piral ile Bursa Gıda Kontrol ve Merkez Araştırma Enstitüsü yöneticileri ile kalabalık bir davetlinin katılıdğı törenle açıldı. Açılışta konuşan Helalim Marketçilik Yönetim Kurulu Başkanı Gülten Doğrul, tüm ürünlerin 'Helal Gıda sertifikalı' olduğunu duyurdu.

100 ÇEŞİT ÜRÜN SATILACAK
Dünya Helal Gıda Birliği Derneği Başkan vekili Ahmet Gelir ise, markette 11 ayrı firma tarafından 100 çeşit gıdanın satılacağını aktardı. Marketlerin dernek garantörlüğünde faaliyet yürüteceğini anlatan Gelir, "İlk şubesi açılan marketlerin yıl sonuna kadar sayısı 141'e ulaşacak. Merkez şubedeki tüm ürünler kontrolümüzden geçirildi. Açılacak şubelerde de aynı çalışmayı yapacağız. Ürünlerin tamamı Türkiye'den helal gıda sertifikası aldı. Fiyatlar piyasanın ne altında ne üzerinde" dedi

kalan karakter 1000

safak safak

hamdolsun helal market

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 13.10.2011 22:03
serdar serdar

raflardaki ürünler denetlenmiş sertifikalandırılmış. ismini helal koyalım içindekilerde helal olur diye değil.biraa araştırıp konuşun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır3
cevapla 01.08.2011 14:55
edirneli edirneli

bazı önemli kıstaslar gözetilmeye başlanacak demekki çok güzel

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır0
cevapla 31.07.2011 14:31
vatandas vatandas

Al sana bir din sömürüsü daha helal market yani digerleri harammi,Allahin insanlara en son gönderdigi din olan islam maalesef bu gün en namussuzlarin kontrolünde

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır44
cevapla 31.07.2011 12:59
özkan özkan

tabiki haram. islami kesim usullerine uyulmadan tavuk keserse o tavuk murdar olur. murdar haramdır. yani haramdır. helal sertifiası almayanların hepsi haramdır diyemeyiz. eğer islamiyete uygun ürünler ise bu bahsi geçenler o halde sertifika alsınlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 18.07.2012 11:11
doganharun doganharun

kardeşim adamlar diğerleri helal değil demiyorki..raftakiler sertifika almış ürünler diğer kalan ürünler araştırma yapılıp bakılmamış ürünler ..yani raftakiler garanti

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır1
cevapla 01.09.2011 00:48
kesanli kesanli

be adam diğerleri haram mı dediğin ürünlerin içinde neler var ne tür katkılarvar biliyon mu?

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır2
cevapla 02.08.2011 14:15
emesni emesni

helal kavramı konusunda ne kadar cahil olduğunuzu ortaya koymuşsunuz...İnsanların bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olması böyle oluyor demekki?!!!1


Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla 02.08.2011 00:39
Katılımcı Katılımcı

Helal market kavramı dün ortaya atılmış değil... Yediği ve kullandığı ürünün "ne" olduğunu bilmek her tüketicinin hakkı olduğu gibi, dini vecibelere riayet eden müslümanlarında hakkı. Yenmesi helal olan ürünler üzerinde bile, kesim, saklama, soslandırma, vs gibi işlemlerde de helal olmayan ürün ve malzemelerin kullanıldığı bilinen bir gerçek. Amerika ve Avrupa'da yıllardır Yahudi dininin vecibelerine uygun olarak üretilen besin ambalajlarının üzerinde "Koşer" damgası vardır. Bunun din sömürüsüyle bir alakası yok; dinin kurallarına hassasiyetle bir ilgisi var. Din sömürüsüne en çok karşı duranlar, din ve diyanete en çok saygı duyanlardır; çünkü dini konular ehil olmayan, samimiyetsiz veya art niyetli insanların dilinde en çok dindarlara zarar verir. Dine duyulan saygının derecesi ise yaşamakla doğru orantılıdır. "Din sömürüsü" tabirini (sloganını) kullanan kişiler önce kendilerini sigaya çekip neye (yani dine mi, din sömürüsüne mi) karşı geldiklerini samimiyetle sorgulamalıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır1
cevapla 01.08.2011 12:18
ne alaka ne alaka

adam bütün ürünlerin helal olduğunu iddia ediyor. Bugün bir çok marketteki şarküteri ürünleri şaibeli. Ben Türkiye'de tek tek hangi firmanın ürünün içine helal olmayan katkı koymadığını nereden bileceğim. Ezbere konuşma hemen

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır5
cevapla 31.07.2011 16:19
okuyucu okuyucu

Yahu zaten bizim memleketimiz müslüman, bütün marketlerde satılan ürünler karine olarak zaten helal. Helal markete ne gerek var. Osmangazi'de Türk marketi açmak gibi olmuş bu.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır35
cevapla 31.07.2011 12:51
hüsnü hüsnü

bu markette satılacak ürünlerin ayrıntılı denetlemesi va analizi yapılsın, eminin en az yarısı bırakın helal olmayı, gıdaya uygun değil çıkacaktır, aksi çıkarsa bende bu işi bilmiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır7
cevapla 24.01.2012 12:02
Katılımcı Katılımcı

Günümüzde özellikle besin ürünleri, eskiden olduğu gibi, bildiğimiz, tanıdığımız üreticilerin elinden çıksaydı veya ürünlerde helal-haram demeden gözükara her türlü kar amaçlı katkı maddeleri kullanıldığı aşikar olmasaydı, o karine herkes için geçerli olurdu. Su bulandı ve pis kokuyor; ne yaparsınız? Aldırış etmeden kullanır mısınız? Birilerinin "temiz su" tedarik çalışmalarına yönelmesi fena mı yani?

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır1
cevapla 01.08.2011 12:26
ne alaka ne alaka

Osmangazi'de birileri salyangoz satarsa Türk marketi açmak zaruri hale gelir

Aynı Görüşte misiniz?
evet22
hayır2
cevapla 31.07.2011 16:21