5 günlük hava durumu
05 Ağustos 2012, Pazar

Ankara-İstanbul 1.5 saat

TCDD Genel Müdürü Karaman, hükümetin çılgın projesini açıkladı. Karaman, İstanbul-Ankara arasını 1.5 saate indirecek hızlı tren hattı yapılacağını söyledi

Yurdun dört bir yanını Yüksek Hızlı Trenler (YHT) ile örmeye başlayan Devlet Demiryolları'nın (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman hükümetin tren hattıyla ilgili çılgın projesini SABAH'a anlattı. "Çılgın Proje" Ankara-İstanbul arasını YHT ile 1.5 saate indirmeyi amaçlıyor. Karaman, "Ankara-İstanbul'u 3'üncü Köprü üzerinden doğrudan bağlamayı düşünüyoruz. O zaman seyahat 1.5 saate iner. Maliyeti yaklaşık 10 milyar doları buluyor. Yani yüksek. Bu nedenle ilk etapta 4 milyar dolarlık Eskişehir bağlantısını inşa etmeyi seçtik. İstanbul-Ankara arasını Eskişehir'den bağlayacağız. Ancak Ankara-İstanbul projesini de gerçekleştirmek istiyoruz" dedi. Ankara-İstanbul'u saatte 300 kilometre hızla bağlayacak hattın Eskişehir üzerinden gittiğini anlatan Karaman, projenin 2013 sonunda biteceğini ve 2014'ten itibaren iki il arasındaki seyahat süresinin 3 saate ineceğini söyledi.

MAHKEME 4 YIL GECİKTİRDİ

Ankara-İstanbul arasındaki hızlı trenin neden geciktiğine ilişkin soruları da yanıtlayan Karaman, 2003'te yaptıkları ihalede yabancı yatırımcıların kredi talebi için Merkez Bankası'ndan görüş alarak uyguladıkları modelin, 4 yıl süren yargılamanın ardından Danıştay tarafından onaylandığını söyledi. Karaman, "Ancak 4 yıl bekledik. Devlete yüzde 1 gelir kazandıralım derken, yüzde 10 zarar ettirdik" diye konuştu.

HAVAYOLU MODELİYLE SERBESTLEŞECEK
Demiry ollarını "havayolları" modeli ile serbestleştireceklerini anlatan Karaman, hazırladıkları yeni kanun taslağını Bakanlar Kurulu'na sunduklarını söyledi. Taslakla hızlı trenler dahil olmak üzere özel şirketlere "Trenini alan gelsin. Yük veya yolcu taşısın. İsterse hattı kendi inşa etsin" diyeceklerini aktaran Karaman, "Yani otobüs firmaları gibi bir hatta 4-5 farklı şirket olmasını hedefliyoruz. Onlarca firmadan birini seçme şansı getireceğiz. 2023 planımızda bu proje var" şeklinde konuştu.

TREN A.Ş. KURACAĞIZ
TCDD'nin altyapı şirketine dönüşeceğini söyleyen Karaman, Türk Tren A.Ş. adıyla ikinci şirketin kurulacağını anlattı. Karaman, "Biz bağımsız olmak için altyapıdan sorumlu şirket olarak ayrılacağız. Sektöre girmek isteyen şirketler de Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde kurulan Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden lisans alacak" dedi.

kalan karakter 1000

Hasan AKMAN. Hasan AKMAN.

-Asıl proje daha 1970'li yıllarda hayata geçirilmişti ama atıl bırakıldı..Ankara-İstanbul NALLIHAN üzerinden gerçekleşecekti ve maliyeti her ne kadar yüksek olsada mesafe'nin çok daha kısa olması ve tüketilecek enerji'nin maliyetininde az olması açısından,bu handikapı kısa sürede kapatacaktı.Ama koca AYAŞ tüneline trilyonlar gömüldü ve öyle bırakıldı.Eskişehir üzerinden bağlantı ise çok daha uzun ve ancak 300-350 km/h hızlara çıkılması halinde süre düşer.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 16.11.2012 13:41
Hasan AKMAN Hasan AKMAN

-Uçak'tan hızlı TREN mümkündür..Bütün iş parkurların alt yapısı ile ilgilidir..Çok Yüksek hızlara çıkmak için,temel şart KURP(Viraj)'suz parkurlar döşemektir..Tabiki alt zemin'in fevkalade sağlam olması ve deformasyona karşı sürekli bakım altında tutulması çok-çok önemli bir husustur..Bu nedenle,bunlar gerçekleştirilmeden,mevcut yüksek hız parkurların'da (Dünyadaki tüm şebekeler dahil.)şu an için Uçaktan hızlı TREN işletmek mümkün değildir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır2
cevapla 23.10.2012 18:10
Adalet Adalet

Ne çılgın projesi! Bugüne kadar yapılmaması ayıp. Artık bütün dünya hızlı trenleri kullanıyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet25
hayır7
cevapla 06.08.2012 09:26
yadigarusta yadigarusta

Yapılabilir, yapılmalı, yapılacak... demiryolları hiç kuşkusuz en güveli ulaşım türüdür. bu güne kadar yapılmaması bile Türkiye adına ciddi bir kayıp. Atatürkün fikir ve devrimlerinin izinde giden bir ülke için şarttır farzdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 06.08.2012 01:33
epicus epicus

mevcutları bir görelim

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 06.08.2012 01:18

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.